וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חזר מהמלחמה בעירק - והחל לרצוח הומלסים

בסוף השבוע עצרה משטרת קליפורניה את איטסקואטל אוקמפו בן ה-23, החשוד שדקר למוות 4 חסרי בית בחודש. אוקמפו השתחרר לפני שנה מהמארינס, ולדברי דודו, מאז הוא "שמע קולות"

במשך כמעט חודש ניהלה המשטרה במחוז אורנג' בדרום מדינת קליפורניה, מצוד אחר רוצח סדרתי שחיסל בזה אחר זה חסרי בית בדקירות, החל מה-20 בדצמבר. בסוף השבוע, כמה שעות לאחר שגופה רביעית נוספה למניין, הצליחו השוטרים לעצור חשוד - ובמסיבת עיתונאים אתמול (שבת) אף הבהיר מפכ"ל משטרת אנהיים, ג'ון וולטר, כי "אנחנו משוכנעים שבידינו האיש הנכון".

איטסקואטל אוקמפו בן ה-23, תושב הפרבר האמיד יורבה לינדה, נעצר ביום שישי בלילה, שעות ספורות לאחר מציאת הקורבן האחרון - ג'ון ברי בן ה-64 - חסר בית שנדקר במגרש חניה של מסעדה. הוא נעצר לאחר שעוברי אורח הבחינו בו במהלך הרצח, פתחו במרדף אחריו ובמקביל הזעיקו את המשטרה. עד כה לא מסרה המשטרה כל פרט נוסף על החקירה, או על מניעיו המשוערים של החשוד.

זירת קצח במחוז אורנג', קליפורניה, עבודתו של רוצח סדרתי ההורג חסרי בית, 9 בינואר 2011. AP Photo/Reed Saxon, AP
לא ברור עדיין מה היו מניעי הרוצח. זירת הרצח הלפני-אחרון, בשבוע שעבר במחוז אורנג'/AP, AP Photo/Reed Saxon

יום לאחר המעצר, חשף ה"לוס אנג'לס טיימס" כמה פרטים מעניינים על החשוד: מתברר כי הוא שירת עד קיץ 2010 בחיל הנחתים (ה"מארינס") בצבא ארה"ב, ובמסגרת זאת הוצב בעירק. קרובי משפחתו וחבריו אף סיפרו לעיתון כי הוא שב מהמלחמה כשהוא "מעורער נפשית", ואף סיפרו שהוא "שומע קולות ורואה דברים".

"כשהוא שב מעירק, הוא היה חולה", סיפר לעיתון דודו של אוקמפו, איפראין גונסלס. לדבריו, הוא ראה אותו בפעם האחרונה במסיבת חג המולד (ארבעה ימים לאחר הרצח הראשון), שם שמע אותו מספר לאחר מבני דודו: "עשיתי משהו נורא, אבל אל תדאג".

עוד הצליחו עיתונאי ה"טיימס" להגיע גם לאחד מחבריו של אוקמפו מהתיכון, שטען כי הוא סיפר לו ש"נזרק" מהצבא. בצבא סירבו עד כה להתייחס לנושא, וגם במשטרה נמנעו ממסירת כל פרטים בנוגע לשירותו הצבאי.

משטרת מחוז אורנג' בקליפורניה מודיעה במסיבת עיתונאים על מעצרו של איטסקואטל אוקמפו, החשוד שהוא רוצח סדרתי שהרג ארבעה חסרי בית, 14 בינואר 2011. AP Photo/Alex Gallardo, AP
"אנחנו משוכנעים שבידינו האיש הנכון". משטרת אנהיים מודיעה על ההישג, אתמול/AP, AP Photo/Alex Gallardo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully