וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: גייסו תרומות לנזקקים - והלבינו מיליונים

חקירה סמויה שהתנהלה במשך חודשים הובילה למעצר ארבעה עובדים במשרד לגיוס תרומות בשכונת מאה שערים בירושלים. לפי החשד, הארבעה הלבינו כספים באמצעות זיוף מסמכים

ארבעה גברים מירושלים ומבני ברק נעצרו לפנות בוקר (ראשון) בחשד שהונו את רשויות המס במיליוני שקלים. הארבעה נעצרו בפעולה משותפת של חוקרי משרד חקירות מס הכנסה בירושלים ובלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ומרחב ציון במשטרה. המעצר התבצע לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים בעקבות מידע מודיעיני. על פי החשד, הארבעה, העובדים במשרד לגיוס תרומות לנזקקים בשכונת מאה שערים בירושלים, הלבינו דרכו כספים באמצעות זיוף מסמכים.

חוקרי מס הכנסה והבלשים החרימו מהחשודים מחשבים ומסמכים והעבירו אותם להמשך חקירה במשרד מפלג התשאול של היחידה המרכזית במחוז ירושלים. מהחקירה עלה כי ברחוב רפפורט 13 בשכונת מאה שערים פועל מאז תחילת העשור הקודם, משרד העוסק בגיוס תרומות למען נזקקים ומתן גמ"ח (גמילות חסדים) לחרדים צעירים לצורך קניית דירות ועוד. במשרד המדובר מועסקים כעשרה עובדים והוא נושא את השמות "הקרן למען האלמנה והיתום", "הוועד הארצי להצלת משפחות מצוקה", "עמותת חסדים טובים" ו"בנק החסד".

במשטרה חושדים כי העצורים גייסו תרומות בארץ תוך הסתייעות בשמותיהם של רבנים גדולים שתמכו במשרד וכן גייסו תרומות באמצעות מנשרים שהופצו וחולקו בבתי מגורים, ישיבות ועוד וכן תרומות באמצעות הוראת קבע בבנק ואיסוף תרומות בחו"ל מהקהילה היהודית. את התרומות, מעשרה שקלים ועד אלפי שקלים, היו החשודים מפקידים בבנק מרכנתיל בשכונת מאה שערים ומשם ניהלו את החשבונות. ברשות המסים מציינים כי המחזור השנתי של כספי התרומות הגיע לכדי עשרות מיליוני שקלים.

באחרונה העבירו החשודים את החשבונות לבנק פאג"י ברחוב רבי עקיבא בבני ברק והמשיכו לנהל את פעילותם הבלתי-חוקית לכאורה. מבדיקה סמויה של החשבונות עלה חשד להונאה בכספי תרומות בסכומים גדולים מאוד באמצעות פיצול המחאות, משיכות כסף מזומן בסכומים גבוהים מאוד והעברתם לחשבונות פרטיים, העברת כספים לחו"ל באמצעות בלדרים, עבירות מס הכנסה, שימוש כוזב בחשבונות העמותות כדי להעביר באמצעותם כספים ובכדי להתחמק מתשלום מס והלבנת הון באמצעות זיוף מסמכים וקבלות בארץ ובחו"ל.

עוד עלה חשד כי שניים מהעצורים משכו כספים לשימושם האישי מכספי תרומות וכן שילמו לעובדים במשרד משכורות שאינן מדווחות בסך מאות אלפי שקלים בשנה. כמו כן עלה כי החשודים הסתייעו בפקיד מבנק מרכנתיל במאה שערים לצורך פעילותם הבלתי-חוקית. רשות המסים והמשטרה בודקות את מעורבותו של הפקיד. מרשות המסים נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully