וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהבוקר: רפורמה בתחבורה הציבורית בירושלים

למרות הקור הכבד, 650 סדרנים יתפרשו ברחבי הבירה כדי להסביר לנוסעים את השינויים ב-22 קווים, בעיקר בדרום-מערב העיר. רוב האוטובוסים ינותבו ישירות אל מסלול הרכבת הקלה

אחרי הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן בקיץ האחרון, גם תושבי ירושלים זוכים, החל מהבוקר (שישי), לרפורמה משלהם. במשרד התחבורה אומרים שנלמדו הלקחים ממה שהוגדר בשעתו כקטסטרופה על ידי חלק מהנוסעים לתל אביב וממנה, שבימים הראשונים תעו בבלבול בין הסדרנים, שלא ידעו להסביר איזה קו חולף באיזו תחנה - ולהיכן הוא נוסע.

התכנית שהציגו משרד התחבורה ומשרד ירושלים חולקה לשלוש פעימות, כדי להימנע מהבלבול שהונחת בשעתו על הנוסעים בגוש דן. החלק הראשון של הרפורמה יכלול שינוי של 22 קווים, בעיקר בשכונות הדרום-מערביות של הבירה. תושבי השכונות הרחוקות יותר יכללו, אולי, בפעימה הבאה של הרפורמה, שתהיה באביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת הקווים המשתנים כפי שמופיעה באתר משרד התחבורה. נסיעה טובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוכח ביטולם של כמה קווים שמסלולם חולף במקביל לזה של הרכבת הקלה, נדמה שהרפורמה בעיקר נועדה להגדיל את תדירות השימוש ברכבת הקלה, ואולי גם את הכנסות המפעילה, חברת סיטיפס. במשרד התחבורה אמרו כי החברה התחייבה לקצר את תדירות הגעת הקרונות לתחנות לתשע דקות, ובתמורה, תהנה מחיבור לקווי אוטובוס רבים בירושלים, שקיצרו את מסלולם כך שיגיעו ישירות אל תחנות הרכבת במקום להיכנס אל העיר דרך הרמזורים הפקוקים.

650 סדרנים יתפרשו ברחובות

למרות חשש הנוסעים מביטול קווים מוכרים ומהארכת פרק הנסיעה, במשרד התחבורה מרגיעים כי כעת, ניתן להשתמש בכרטיסי "רב קו", המאפשרים נסיעה בין סוגי התחבורה השונים במשך 90 דקות במחיר נסיעה בודדת.

בנוסף, במשרד חוזים כי הרפורמה תפחית ב-20% את כמות האוטובוסים שנוסעים ברחוב אגריפס, שסבל במיוחד מעומסי תנועה עם הפעלת הרכבת הקלה.

למרות הקור הכבד ששורר היום בבירה, 650 סדרנים אמורים להתפרש ברחובותיה כדי להסביר לציבור על השינויים בקווים, ולקשר אותם למוקד המידע החדש (טל' 8787*).

ניתן רק לקוות שבניגוד לרפורמה הקודמת, הפעם ידעו הסדרנים להסביר לנוסעים לאיזה קו לפנות. במקביל, וליתר ביטחון, נמסר כי מערך התחבורה כולו בעיר יתוגבר.

השינויים בקווים לפי אזורים:
קרית יובל-הדסה עין כרם
אזור שכונת קרית משה
קטמון הישנה-גבעת מרדכי
בית הכרם-רמת בית הכרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully