וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד בעלי "ראשונטורס": סייע לאהוד אולמרט

גלעד גרוסמן

12.1.2012 / 14:42

הפרקליטות טוענת כי עמנואל באומוולשפינר עזר לראש הממשלה לשעבר לקבל מימון עודף עבור טיסותיו של האחרון לחו"ל. משפטו של אולמרט בפרשה נמצא כעת בשלב הסיכומים

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד עמנואל באומוולשפינר, הבעלים של חברת הנסיעות "ראשונטורס", הנאשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד. זאת לאחר שלטענת הפרקליטות סייע לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לקבל מימון עודף עבור טיסותיו לחו"ל. משפטו של אולמרט נמצא כעת בשלב הסיכומים כאשר בחודש הבא ייחלו להישמע סיכומי ההגנה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות ערך הדין שמואל ברזילי מפרקליטות מחוז ירושלים, באומוולשפינר הורה לעובדי החברה להפיק תיעוד כוזב בנוגע לנסיעותיו של אולמרט, בהתאם לבקשות לשכתו. התיעוד הכוזב כלל חשבוניות וקבלות בהן נתונים כוזבים עבור הגופים שממינו את נסיעותיו של אולמרט לחו"ל.

לטענת הפרקליטות, בחלק מהמקרים הונפקו חשבוניות כפולות בגין אותה הטיסה, לשני ארגונים או יותר. במקרים אחרים מחירי הכרטיסים היו פיקטיביים ולא תאמו למחירו של כרטיס הטיסה האמיתי עבורו ניתן התשלום לחברת התעופה. במקרים נוספים מסלולי הטיסה לא שיקפו את המסלול בו טס אולמרט בפועל.

כתב האישום מציין 17 טיסות

עוד עולה מכתב האישום, כי החשבוניות והקבלות הפיקטיביות הועברו מסוכנות "ראשונטורס" אל לשכת אולמרט, אשר כביכול גבתה באמצעותן מימון לנסיעות של אולמרט עבור גופים שונים. חשבוניות וקבלות אלו, שימשו את אולמרט, ראש לשכתו דאז שולה זקן ומתאמת הנסיעות שלו רייצ'ל ריסבי-רז להצגת מצגי שווא בפני הגופים המממנים. בדרך זו נוצר מימון עודף של כ – 90,000 דולרים, ששימשו לכיסוי יתרות חובה בנסיעותיהם הפרטיות של אולמרט ובני משפחתו, וכן למימון שדרוג טיסותיו לנסיעה במחלקה ראשונה.

כתב האישום מציין 17 טיסות מהתקופה שבה כיהן אולמרט כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, בהן נגבו סכומים עודפים משורה של ארגונים, בהם הקונגרס היהודי העולמי, "אורט" ו"עלם". "ראשונטורס", נטען בכתב האישום, חייבו מספר ארגונים על חלקים מאותה טיסה, כך שהסכום הכולל יצא גבוה יותר מסכום הטיסה בפועל. כמו כן, באומוולשפינר נאשם בכך שבעת שכיהן אולמרט כשר התמ"ת המשיך משרדו למכור טיסות לאולמרט, למרות שהמשרד לא זכה במכרז. כדי לעקוף את חובת המכרז, נטען בכתב האישום, העוברו הכספים ל"ראשונטורס"

פרקליטיו של באומוולשפינר, עורכי הדין רותי ליטבק ומוטי לזר, אמרו בתגובה לכתב האישום כי "במשך למעלה משלוש שנים שכב בפרקליטות התיק בעניינו והיא בחרה שלא לקבל החלטה, הגם שנגד יתר הגורמים הקשורים בפרשה זו הוגש כתב אישום. עתה, בהגיע משפטו של אהוד אולמרט לקראת סופו, ובסמיכות מועדים המדברת בפני עצמה, החליטה הפרקליטות להעמידו לדין. אין לנו כל ספק כי עמנואל באומוולשפינר מהווה כלי משחק בין גורמים בעלי עוצמה, מה שגורם לעוגמת נפש עצומה לו ולמשפחתו. אנו משוכנעים כי הוא יזוכה מכל אשמה לאחר שנציג את טענותינו בבית המשפט".

ההתפתחויות האחרונות בפרשת ראשונטורס
התובע בפרשת ראשונטורס: אולמרט רימה ושיקר
התובע רמז במשפט: אולמרט שיבש הליכי חקירה
אולמרט בעדותו: "פרשת מעטפות הכסף - פנטזיה"

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully