וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיחוד האירופי מתנגח בישראל באופן חסר תקדים"

טל שלו

12.1.2012 / 14:25

גורמים במשרד החוץ מתחו ביקורת חריפה על הארגון, בעקבות הפרסום אתמול על דו"ח האיחוד, בו נטען כי ישראל "מערערת בעקביות על נוכחות הפלסטינים" בשטחי C בגדה המערבית

"האירופים חורגים ממה שמקובל ביחסים בין מדינות", כך הגיבו היום (חמישי) גורמים במשרד החוץ לפרסום המסמך הפנימי של האיחוד האירופי, בו נקבע כי ישראל "מערערת בעקביות על נוכחותם של הפלסטינים" בשטחי C בגדה המערבית.

אמש פורסם ב"אינדיפנדנט" הבריטי מסמך רשמי של ראשי משלחות האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית, בו נמתחה ביקורת קשה על מדיניות ישראל "המדללת" את אוכלוסיית הפלסטינים בשטחי C בגדה המערבית. כמו כן הביעו ראשי המשלחות דאגה לנוכח האפשרות שהמדיניות הישראלית באזור תוביל לקושי בקיום רצף טריטוריאלי במדינה פלסטינית עתידית. המסמך, שהוגש לנשיאות האיחוד האירופי בבריסל, ממליץ על שורת צעדים שיעמיקו את הנוכחות הפלסטינית באזור, בין היתר על ידי סיוע ומימון אירופי לתשתיות, חקלאות וכלכלה.

מאחז גבעת אסף. יהושע בריינר
מורת הרוח האירופית לנוכח המתרחש בשטחי C אכן הולכת וגוברת ככל שעובר הזמן/יהושע בריינר

הדו"ח חובר על ידי ראשי השגרירויות והמשרדים של מדינות האיחוד האירופי ברשות הפלסטינית, ברמאללה, ובמזרח ירושלים, אך אינו מסמך מדיניות רשמי של האיחוד אלא חלק משיתוף פעולה בין נשיאות האיחוד לבין המדינות החברות, במסגרתו מסייעות הנציגויות השונות באיסוף וניתוח מידע, שנשלח לנשיאות האיחוד ולבירות המדינות החברות. גורמים דיפלומטיים הסבירו בשיחה עם וואלה! חדשות כי אין למסמך כל תוקף מעשי, ורק מועצת שרי האיחוד האירופי היא המאשררת החלטות של מדיניות. עם זאת, הדגישו הגורמים, מורת הרוח האירופית לנוכח המתרחש בשטחי C אכן הולכת וגוברת ככל שעובר הזמן, ובאירופה אכן מודאגים מהאפשרות שלנוכח הרחבת ההתנחלויות, האפשרות הפיזית של הקמת מדינה פלסטינית "ברת קיימא", הולכות ומצטמצמות.

במשרד החוץ הביעו אכזבה מתוכן המסמך, וכמו כן נמסר כי הם דוחים חלק מממצאי הדו"ח ואף טוענים שנפלו טעויות ואי דיוקים בולטים בנתונים המובאים בו. עם זאת, מאחר והדו"ח לא הוגש או פורסם באופן רשמי, לא צפויה תגובה ישראלית רשמית בנושא. "כבר כמה זמן שהאיחוד נוהג באופן מתנגח וחריג בישראל, בצורה שבה הוא אינו מעז להתנהג בשום מקום אחר בעולם", אמר גורם במשרד בשיחה עם וואלה! חדשות, והדגיש כי יחסי ישראל עם האיחוד נמצאים במשבר מזה זמן מה, בעיקר לנוכח אי שביעות רצון של מדינות אירופה מהמשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות.

המסמך הנוכחי מצטרף למסמך שפורסם בחודש שעבר, שמתח ביקורת חריפה על מדיניות ישראל כלפי המיעוט הערבי. בחודש שעבר פרסם משרד החוץ הודעה חריפה נגד הנציגות האירופיות במועצת הביטחון, שפרסמו הודעת גינוי לאירועי הטרור היהודי בישראל ולהמשך הבנייה בהתנחלויות. "האירופים מחריפים את הטון, אך עושים זאת מאחורי הגב", מאשימים במשרד החוץ, ומציינים כי "באופן חסר תקדים", שני הדו"חות הודלפו לתקשורת אך לא הועברו באופן רשמי לאף גורם בישראל.

לקריאה נוספת
האיחוד האירופי יציע סיוע לפלסטינים בגדה המערבית
לפני חודש: מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה - "פרובוקציה"
ישראל נגד אירופה: "מאבדת אמינות ורלוונטיות"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully