וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר הצנחן שנחשד בסיוע לפעילי ימין: "נעשה לי עוול"

הפרקליטות החליטה לשחרר ללא תנאים מגבילים את עמיחי זוארץ, לוחם בגדוד 890 בצנחנים, שנחשד בהעברת מידע ל"חמ"ל המאחזים". "העובדה שעצרו בלי ראיות היא מבזה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הפרקליטות הצבאית החליטה היום (חמישי) לשחרר ממעצר ללא תנאים מגבילים את עמיחי זוארץ, לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, שנחשד בהעברת מידע על פינוי מאחזים ל"חמ"ל המאחזים" של פעילי ימין. זוארץ נעצר בתחילת השבוע על ידי היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת והבוקר היה אמור להיערך דיון בעניין הארכת מעצרו בבית הדין הצבאי ביפו, אולם לאחר שבפרקליטות הצבאית לא הצליחו לקשור את זוארץ לחשדות נגדו, הוחלט לשחררו.

גורם צבאי מסר כי זוארץ נעצר על בסיס חשד סביר וכי החקירה בנושא טרם הסתיימה. זוארץ עצמו אמר בעקבות החלטת הפרקליטות הצבאית בעניינו כי הוא "שמח להשתחרר. נגרם לי עוול". פרקליטו של החייל, עו"ד אהרון רוזה המייצגו מטעם עמותת "חננו" אמר כי "שחרורו של מרשי היה צפוי וראוי שגופי החקירה לא יושפעו מאווירת ה'עליהום' נגד נוער הגבעות".

מרים גרבובסקי, אחותו של לוחם הצנחנים, אמרה בתגובה כי "העובדה שעצרו לוחם בלי שום תשתית ראייתית היא מבזה". האחות התייחסה גם לפרסומים, לפיהם הלוחם כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מוות אכזרי לכל הבוגדים ולאויבנו הערבים". לדבריה, "הפייסבוק הוא אמצעי פורקן להרבה אנשים ובחיפוש קצר שעשיתי מצאתי קבוצות שקראו לזרוק את המתנחלים לים או לרצוח מורים ולא ראיתי שמישהו מתרגש".

האחות אמרה עוד כי "אחי כבר בצבא שנתיים וחצי עם נשק ואם הוא באמת היה אותה הדמות שניסו לצייר אותו, כאילו הוא אלים ושונא ערבים, היינו שומעים על תלונות נגדו, אבל אין כאלה. זה רק מדגיש את העובדה שמדובר בלוחם בצנחנים ובבחור נורמטיבי לחלוטין ואינו דמות אלימה כלשהי. עמיחי הוא מהאנשים שבוחרים ליישב את ארץ ישראל ולא נרתעים מהמילה 'גבעה' ואני לא חושבת שהוא צריך להפסיק את מעשיו".

במקביל, שוחרר הבוקר לביתו חייל מחטיבת גולני המשרת בתפקד מנהלתי, שנחשד במעורבות בהתפרעות האלימה במהלך הפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים בחודש שעבר. גם לגבי החייל מחטיבת גולני אומר גורם צבאי כי הוא נעצר על בסיס חשד סביר. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "החקירה בנושא עודנה מתנהלת, ומטבע הדברים לא ניתן למסור פרטים נוספים בעניין זה. לאחר בחינת החומר הקיים, הוחלט ע"י גורמי הפרקליטות הצבאית שלא לעמוד על מעצרם של החיילים".

החשד שהופרך: לוחם בצנחנים העביר מידע ל"חמ"ל המאחזים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully