וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט נפגש עם שגריר צרפת: "חוזר לחיים נורמליים"

טל שלו

11.1.2012 / 16:44

כריסטוף ביגו נועד בתל אביב עם גלעד שליט ועם אביו, וקיבל מכתב המיועד לנשיאו סרקוזי. גלעד בתום הפגישה: "אני עובר תהליכים רפואיים ופיוזותרפיה, חוזר לשגרה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

"גלעד נראה הרבה יותר חזק פיזית ונפשית, מאז הפעם האחרונה שנפגשתי עמו" – כך אמר היום (רביעי) שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, אשר נפגש עם מי ששוחרר לפני מספר חודשים משבי החמאס בעזה, וכן עם אביו, נעם שליט. במהלך הפגישה, שנמשכה כשלושת רבעי השעה, העביר גלעד מכתב לביגו, שנכתב לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. "אני רוצה להודות לך מכל לבי על התמיכה הרבה שנתת לי והמאמץ המתמיד לשחרור", כתב גלעד שליט.

גלעד ונועם שליט בפגישה עם שגריר צרפת, ינואר 2012. דרור עינב
נפגשו בתל אביב. ביגו ושליט/דרור עינב

"הוריי סיפרו לי כי מרגע שהתמנית לתפקיד נשיא צרפת, הבעת בפומבי את נחישותך לשים קץ לשבי הנורא בו הייתי נתון", כתב שליט וציין כי "בכל יום שנה לחטיפתי ובכל אחד מהתאריכים הסמליים שחלו לאורך תקופת שביי הפגנת נוכחות וחזרת על מחויבותך האישית ועל מחויבותה של צרפת לשחרורי. כאשר הדבר הגיע לידיעתי, שאבתי ממנו עידוד רב".

|כאשר נודע לי מהוריי כי תמיד הגנת עלי בתור 'בנה של צרפת', חשתי הכרת תודה ואף גאווה. דלתות ארמון האליזה היו תמיד פתוחות בפני הוריי, ושגריר צרפת בישראל ליווה את משפחתי במהלך כל אותן שנים ארוכות, עד ליום שחרורי שבו הוא מסר לי את מכתבך, אשר ריגש אותי עד מאוד" שליט חתם את המכתב לסרקוזי במשפט: "אשאר לך אסיר תודה כל חיי".

בסיום הפגישה שוחח ביגו עם עיתונאים. "גלעד הוא גם אזרח ישראלי, אבל גם אזרח צרפתי, וכל אזרחי צרפת מכירים את סיפורו ואת סיפור נחישותם של הוריו, ומדובר במסר אוניברסלי". ביגו התייחס גם למצבו הרפואי של גלעד, ואמר כי "הוא עדיין בתהליך שיקום וחזרה לחיים נורמליים, אבל אני יכול לומר שיחסית ליום שחרורו, עת ביקרתיו במצפה הילה, הוא נראה הרבה יותר חזק פיזית ונפשית, ומסוגל לקיים שיחה מאלה. הוא עדיין באמצע התהליך, הוא עדיין מטופל בצבא, עובר פיזיותרפיה בידו השמאלית, אבל הוא סבל כזו טראומה שלא ניתן לצפות ממנו להתגבר על כך אחרי כל כך מעט זמן".

גם שליט עצמו דיבר עם עיתונאים לאחר הפגישה. הוא סיפר כי הוא "חוזר לשגרה, לחיים נורמליים. עובר את כל התהליכים הרפואיים, עברתי את הניתוח (בידו, להוצאת רסיסים - ט.ש.), עושה פיזיותרפיה, עבודה עם האצבעות".

אתמול הודיע רשמית אביו של גלעד, נעם, על כוונתו להצטרף לפוליטיקה ולהתמודד על מקום ברשימה עתידית של מפלגת העבודה. במסיבת עיתונאים בבית ברל בכפר סבא התייחס שליט גם למצבו של בנו, לבקשת העיתונאים: "גלעד בסך הכל משתקם יפה", אמר, והוסיף כי, "למרות שהוא בעצם הפסיד חמש שנים מחייו בשבי הוא עדיין אדם צעיר, מסתכל קדימה וחושב על עתידו".

עוד בנושא
נעם שליט: "גלעד בסך הכל משתקם יפה"
חטיפת שליט: המחבלים ברחו בריצה - במקום במנהרה
בכיר באוגדת עזה: ”עסקת שליט לא הביאה לרגיעה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully