וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האישום החמור: פורעי אפרים למעצר בית

גלעד גרוסמן

10.1.2012 / 17:50

בית המשפט החליט לשחררם על אף הגינוי החריף נגד תקיפת חיילים וכתב אישום הכולל עבירות קשירת והעברת ידיעות בעלות ערך צבאי. "גם ענת קם שוחררה למעצר בית", ציינה השופטת

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שלישי) לשחרר למעצר בית עד תום ההליכים את חמשת פעילי הימין שהואשמו בביצוע מעקבים אחר חיילי צה"ל ובמעורבות בארגון הפריצה לבסיס חטיבת אפרים. על החמישה נאסר ליצור קשר אחד עם השני, ונאסרה עליהם הגישה לאמצעי תקשורת, כולל טלפון ואינטרנט. עם זאת, השחרור עוכב עד מחר כדי לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה. עורך הדין דוד הלוי, שמייצג חלק מהנאשמים, אמר כי "השחרור מדבר בעד עצמו ונותן מענה הולם לכל ההצהרות המתלהמות ששמענו בימים באחרונים".

ביום ראשון הוגשו כתבי אישום נגד החמישה - עקיבא הכהן, אלעד מאיר, אפרים חייקין, מאיר אטינגר ודוד אליהו, בגין עבירות של קשירת קשר, העברת ידיעות בעלות ערך צבאי, התפרעות וכניסה למקום צבאי. יחד עם זאת, לא הואשמו החמישה בריגול.

לפי כתב האישום, חייקין, אטינגר ואליהו הפעילו את החמ"ל כדי לעקוב אחר כוחות צה"ל בשל חששם מפינוי המאחז. עוד עולה כי במשך שלושה ימים הם תפעלו מוקד טלפוני לדיווחים על תנועת כוחות "חשודה" של צה"ל ושל המשטרה, וזאת על מנת לאסוף מידע על תנועותיהם באזור יהודה ושומרון, ועל כוונותיהם לפנות מבנים ומאחזים שהממשלה החליטה לפנותם, והכל על מנת לסכל את פינוי המאחזים. מהחקירה עולה כי החשודים קיבלו מידע מכ-30 מקורות, חלקם חיילים בשירות פעיל, לרבות מידע אודות השעות בהן תכנן הצבא לבצע הגעה למאחז ופינויו.

"עבירות חמורות, אך לא ברף החומרה הגבוה"

"העבירות המיוחסות למשיבים הינן חמורות, אף שאינן ברף החומרה הגבוה של חוק העונשין", כתבה השופטת חנה בן עמי בהחלטתה. "חופש הביטוי וההפגנה הינן מנשמת אפו של המשטר הדמוקרטי, וכל פרט או קבוצה רשאים להביע את מורת רוחם מאופן התנהלותן של הרשויות בכל דרך שאינה אסורה על פי דין. דא עקא, שהמשיבים לא הסתפקו בכך ולכאורה ביקשו לנקוט אמצעים בלתי חוקיים על מנת לסכל פינוי מאחזים".

השופטת בן עמי הוסיפה שהפעילות השיטתית והממודרת של החמישה מלמדת על מסוכנותם, אולם קבעה כי לא מדובר במסוכנות ברף הגבוה. "מכתב האישום עולה כי עיקר פעילותם של המשיבים התמקדה, מעבר לאיסוף החומר, בארגון מחאות לא אלימות באזור הפעילות הצבאית, ובכללן שירה וריקודים והסבר לחיילים על מהות הפעילות אותה הם עתידים לבצע, קרי, פינוי המאחזים. בנסיבות אלו, ואף שהפעולות המיוחסות למשיבים מהוות עבירה על הוראות החוק הרלוונטיות, אין החומרה העולה מהן - ופועל יוצא מכך מסוכנותם של המשיבים - דומות לאלו העולות מארגון מחאות אלימות או נקיטת אמצעים פיזיים על-מנת לסכל את הפינוי", כתבה בהחלטה.

עוד קבעה השופטת, כי לא מקובלת עליה עמדת הפרקליטות, לפיה בכל מקרה של עבריינות על רקע אידיאולוגי לא ניתן לשחרר את הנאשמים למעצר בית. היא ציינה כי גם במקרים חמורים יותר משוחרר נאשמים למעצר בית, כשהיא מציינת בהחלטה את מקרה ענת קם.

הפריצה לבסיס - כותרות אחרונות

החמ"ל של מארגני הפריצה לבסיס צה"ל נחשף
הפריצה לבסיס אפרים: 5 כתבי אישום; אין עבירת ריגול
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully