וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תובע פולני ירה לעצמו בראש במסיבת עיתונאים

הפרקליט הצבאי מיקולאי פרזיביל התייצב מול הכתבים כדי להגן על חקירת ההדלפות בפרשת התרסקות מטוס הנשיא קצ'ינסקי. כשביקש לפתע "הפסקה של 5 דקות", איש לא תיאר לעצמו מה עומד להתרחש

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

זו נראתה כמו עוד מסיבת עיתונאים שגרתית. מיקולאי פרזיביל, התובע הצבאי של העיר פוזנן בפולין, נראה אתמול (שני) נינוח למדי כשהתייצב מול הכתבים והגן על הכוונה לפתוח בחקירה צבאית סביב ההדלפות לתקשורת בנוגע לפרשת התרסקות מטוסו של נשיא פולין, לך קצ'ינסקי, לפני כשנתיים. "במהלך כל שירותי כאזרח ואחר כך כתובע צבאי", אמר לעיתונאים, "מעולם לא המטתי בושה על הרפובליקה של פולין, ואגן על הכבוד של קצין בצבא ובתביעה בפולין".

איש לא שיער לעצמו שמדובר למעשה בנאום פרידה. "תודה רבה, אנא תנו לי חמש דקות הפסקה, אני צריך לנוח", אמר התובע, כשדבר אינו מרמז על מה שעתיד לקרות בתוך דקות. העיתונאים יצאו מהחדר, אך המצלמה שנותרה במקומה תיעדה את פרזיביל צועד לקצה החדר, יוצא מגבולות התמונה - ואז נשמע לפתע קול דריכת נשק, ומיד אחריו ירייה. האירוע עצמו, כאמור, מתרחש מחוץ לגבולות הצילום, אך בפינת התמונה ניתן לראות את רגלו של פרזיביל, שצונח ארצה לאחר שירה לעצמו בראש.

שרידי המטוס שהתרסק ובו נשיא פולין, לך קצ'ינסקי, רוסיה, 11 באפריל 2011. Mikhail Metzel, AP
הקורבן ה-97. ההתרסקות בה נהרג הנשיא קצ'ינסקי, אפריל 2010/AP, Mikhail Metzel

הכתבים המבועתים שבו למשרד למשמע קול הנפץ, רק כדי לגלות את פריזביל במתבוסס בדמו על הרצפה, כשאקדחו הצבאי מוטל לידו. הוא נלקח לבית החולים - ולמרבה התדהמה, נמסר כי מצבו יציב, והוא אינו נתון בסכנת חיים.

במהלך מסיבת העיתונאים עוד הספיק פריזביל לומר כי לתביעה הצבאית שבראשה עמד הייתה זכות מלאה לדרוש לחשוף פרטים של מקורות עיתונאים שסיקרו את חקירת האסון. כמו כן, הכחיש טענות לפיהן אנשיו התקינו האזנות סתר לעיתונאים שסיקרו את הפרשה. עדיין לא ברור לגמרי מה המניע לניסיון ההתאבדות שלו. נשיא פולין, ברוניסלב קומורובסקי, אמר כי הוא "מודאג" מהתקרית, וביקש מראש מנגנון בטחון הפנים הלאומי לבדוק את העניין.

בהתרסקות ב-10 באפריל 2010 נהרגו, נוסף על קצ'ינסקי ורעייתו, עוד 94 בני אדם. כעת הפך פריזביל לקורבן ה-97 בפרשה, שממשיכה להסעיר את המדינה.

השנה: שר התפטר בעקבות דו"ח התרסקות מטוס הנשיא

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully