וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטרם נעלמה, אמרה הנעדרת מלוד: "הולכת להתאסלם"

9.1.2012 / 17:50

נופר בן חמו בת ה-15 וחצי מלוד עדיין לא חזרה הביתה חודש לאחר שיצאה ממנו, והוריה מאוכזבים מפעילות המשטרה: "אם היה מדובר בסוחר סמים, המשטרה כבר הייתה מאתרת אותו"

החיפושים אחר נופר בן חמו, נערה בת 15 וחצי מלוד שנעדרת כבר כמעט חודש, נמשכים גם היום (שני), ובני משפחתה מפנים אצבע מאשימה כלפי תושב לוד, ערבי, עמו נהגה לבלות. הצעיר נעצר לאחר שנופר נעלמה, אולם ביום שישי האחרון הוא שוחרר למעצר בית, לאחר שהכחיש בחקירתו כל קשר להיעלמותה. בני משפחתה מבקשים להעביר לה מסר: "אנחנו אוהבים אותה ודואגים לה, ולא כועסים. אנחנו רק מבקשים שתראה סימן חיים".

בן חמו, תלמידת תיכון ובת למשפחה בת שש נפשות, יצאה מביתה במוצאי שבת ה-17 בדצמבר, בסביבות השעה 21:00, ומאז לא שבה. היא לקחה עמה בגדים בשקית ולהוריה אמרה כי היא הולכת "להתאסלם ולהתחתן" עם חברה?. בן חמו לא נשאה עמה טלפון נייד, ולכן לא הצליחו ההורים המודאגים ליצור עמה קשר. למחרת, משראו כי עדיין לא שבה הביתה, ניגשו לתחנת המשטרה בלוד ודיווחו על היעדרותה.

בשבוע שעבר, בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, קיבלה המשפחה מידע לפיו נופר נראתה בתחנת הדלק ביישוב נחלים מזרחית לפתח תקווה. אביה, שלום בן חמו, יצא לשם. "מנהל התחנה הראה לי סרטון אבטחה, בו נראית נערה לובשת קפוצ'ון בצבע לבן, בלוויית צעיר עם זקן וכובע. בסרטון לא ניתן לראות את פניה של הנערה, אבל לנופר יש קפוצ'ון כזה בדיוק. בדקנו וראינו שהיא לקחה אותו כשיצאה מהבית".

למשפחה טענות גם כלפי המשטרה, שלדבריה לא עושה מספיק כדי לאתר את בתם. "אנחנו יושבים כל יום ארבע-חמש שעות בתחנת המשטרה. מחכים לקצה חוט. אין כלום. כבר כמעט חודש חלף ועדיין לא החזירו לנו את הילדה. אם היה מדובר בסוחר סמים, המשטרה כבר מזמן הייתה מאתרת אותו. אם זה היה רצח – היא הייתה חוקרת. אבל אנחנו לא רוצים לחכות לגופה. אנחנו רוצים את הבת שלנו בחזרה – חיה".

תופעה בלוד: גברים מפתים נערות צעירות

לדברי הוריה, נופר הייתה "ילדה טובה", עד לשנה האחרונה, בה החלה להתראות עם צעיר ערבי תושב העיר. אז, לדברי הוריה, החלה ההידרדרות. "בספטמבר היא החליטה שהיא לא רוצה ללמוד יותר", סיפרה האם. "היא סיפרה לנו שהתחילה לעבוד במסעדה. דאגנו לה מאד ובשלב מסוים התחלנו לעקוב אחריה. אז גילינו שהיא עובדת במסעדה ברמת גן, ששייכת לדוד שלו. עשרות פעמים ביקשנו ממנה שתפסיק להתראות איתו. אפילו יצרנו קשר עם אביו, שאמר שגם הוא מתנגד לקשר. אבל זה לא עזר".

אמה של נופר חוששת שחברותיה של בתה יודעות פרטים שיכולים לסייע באיתורה, אך מסתירות זאת. היא הגדירה זאת כ"תופעה": נערות צעירות שיוצאות עם גברים תושבי העיר, אשר מפתים אותן באמצעות כסף, מתנות ובילויים. ההורים אף פנו לגורמי רווחה בלוד, וביקשו להוציא את בתם לפנימייה. "שלחנו אותה למשפחה מחוץ לעיר", אומרת האם סיגל. "אבל גם זה לא עזר. היא נשארה בקשר איתו באמצעות הפייסבוק".

האם, סיגל, ממשיכה בינתיים לעבוד כסייעת בגן ילדים. "אין ברירה, חייבים להמשיך בחיים", היא אומרת. "אבל אנחנו מחכים לבשורות טובות. ולנופר אני רוצה להגיד שאנחנו לא כועסים עליה, רק אוהבים אותה ומבקשים שתיתן סימן חיים. שתתקשר ותגיד שהיא בסדר. אני לא מאחלת לאף הורה לעבור את מה שאנחנו עוברים".

ממשטרת לוד נמסר כי "מרגע שהתקבלה תלונה על העדרה של הקטינה, ביצעה התחנה את כל הפעולות הנדרשות והאפשריות לטיפול בתיק נעדר, נעצר החבר שלה לחמישה ימים וכיום נמצא במעצר בית לחמישה ימים, הוקם צוות חקירה מיוחד תחנתי בראשות ראש משרד החקירות. המשפחה מעודכנת באופן שוטף על ידי מפקד התחנה וכל פרט ומידע רלוונטיים נבדקים".

חשש לחיי בת 15 מלוד שנעדרת שלושה שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully