וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחמר עונשו של "אנס האינטרנט", הקצין אייל נחום

גלעד גרוסמן

9.1.2012 / 17:13

"מכל זווית בפרשה, זועקת חומרה ושוב חומרה" - כך אמרו שופטי ביהמ"ש המחוזי, שגזרו 5 שנות מאסר על קצין צה"ל, אייל נחום. הוא שלח 4,000 הודעות מיניות לנערות והורשע ב-11 עבירות מין

בית המשפט המחוזי בתל אביב החמיר היום (שני) את עונשו של אייל נחום, קצין צה"ל שהודה בביצוע עבירות מין במספר קטינות, וגזר עליו חמש שנות מאסר, במקום 44 חודשי מאסר שנגזרו עליו בבית משפט השלום. "מכל זווית שהפרשה תיבחן, זועקת למרחוק חומרה, חומרה ושוב חומרה, שלא לדבר על הכיעור והשפלות שבמעשים, לצד ההיבט המיני שבהם", כתבו השופטים בפסק הדין.

גזר דין אייל נחום אשר ניצל קטינות באינטרנט, אוגוסט 2011. דרור עינב
נידון ל-5 שנים במקום 44 חודשי מאסר. נחום/דרור עינב

נחום, בן 25, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון ב-11 סעיפי אישום, בעבירות של מעשה מגונה בפומבי, בבעילה אסורה בהסכמה, במעשה סדום בהסכמה, בהטרדה מינית, בניסיון להטרדה מינית ובאיומים. במשך כארבע שנים, הוא שוחח עם קטינות באתר האינטרנט "שוקס", המיועד לילדים ולבני נוער, ומגזר הדין עולה כי הוא שלח כ-4,000 הודעות לקטינות. הוא הטריד כמה נערות, בנות 12-13, וקיים יחסי מין בהסכמה עם ארבע נערות בנות 14-15. באחד המקרים, הוא שכנע נערה לקיים יחסי מין גם עם ידידו, באותה תקופה בן 21.

"מספר שכמעט איננו נתפס"

פרקליטות מחוז תל אביב ערערה על גזר הדין המקורי, בטענה שבית משפט השלום נתן משקל יתר לשיקולים להקל בעונש, ולא התייחס מספיק לעובדה שמדובר בעבירות שבוצעו במשך תקופה ארוכה, ובמספר רב של קטינות. מנגד, פרקליטתו של נחום, עורכת הדין קרן נהרי, ביקשה להתייחס לתהליך השיקום המשמעותי שעבר מרשה, שלדבריה, מסוכנותו המינית פחתה בזכותו.

השופטים, דבורה ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב, כתבו בפסק הדין כי היה ניתן לצפות שבמשך ארבע שנים - "תקופה שהיא כנצח בהתייחס לגילו" - נחום יתעשת, ויבין שהוא איננו יכול לבצע עבירות כאלה בילדות בנות 11, 12, 13. הם הוסיפו גם שמספר מקרי ההטרדה מוסיף על חומרת המקרה. "לא בכדי ציינו בפתח פסק דיננו את מספר הפעמים שמדובר בהן, כ- 4,000 פעמים, זהו מספר שכמעט איננו נתפס". לדבריהם, במקרה אחד, שלח נחום לאחת הנערות, בת 13, תמונת עירום שלה, ואיים להפיצה. "כמה שפלות נדרש כדי לאיים על ילדה איום מעין זה, תהו השופטים.

"עונש של 44 חודשי מאסר בגין 4,000 הטרדות מיניות, לצד מעשים מיניים של ממש, איננו נותן ביטוי לא לחומרת העבירה ולא לגורם ההרתעה, שאמור לשמש רכיב דומיננטי בשיקולי הענישה", סיכמו השופטים. עם זאת, הם התחשבו בהליך השיקום שעבר נחום ובהודאתו באשמה, ולכן הוסיפו לעונשו 16 חודשים בלבד. לאחר מתן גזר הדין, אמרה עורכת הדין נהרי כי "בית המשפט נתן משקל להליך השיקומי, אולם לדעתנו לא מספיק".

עוד בנושא
אישום: קצין ניצל מינית קטינות דרך האינטרנט
אישום יוגש נגד הקצין שפיתה נערות ברשת
44 חודשי מאסר לקצין צה"ל שניצל מינית קטינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully