וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים חשפו פרטי גורמי ביטחון בארה"ב ובריטניה

בדיקת ה"גרדיאן": אלפי כתובות מייל וססמאות של אנשי צבא ומודיעין, פוליטיקאים ומדינאים נחשפו ממאגר חברת ייעוץ בטקסס. ארה"ב מגרשת את קונסולית ונצואלה במיאמי: "תכננה מתקפת סייבר"

אלפי כתובות אימייל ופרטים נוספים של גורמי ביטחון, משטרה ומודיעין בארצות הברית ובבריטניה, כמו גם של פוליטיקאים ושל גורמים בנאט"ו, נחשפו באינטרנט בעקבות פריצה של האקרים למעגרי מידע סודיים. כך מדווח היום (שני) העיתון הבריטי "גרדיאן". לפי הדיווח, ההאקרים חשפו בין היתר את פרטיהם של 221 קצינים בצבא בריטניה, ושל 242 בעלי תפקידים בנאט"ו. כמו כן נחשפו פרטיהם של פקידי ממשל בריטיים שונים, בהם כאלו הקשורים לוועדות רגישות לנושאי מודיעין.

לפי דיווח ה"גרדיאן", מוערך כי ההאקרים משתייכים לרשת "אנונימוס" הגלובלית, שאנשיה עומדים מאחורי שורת פריצות בשנים האחרונות לחברות ומוסדות שלטוניים ברחבי העולם (ובין היתר, גם ההאקר הסעודי שחשף בשבוע האחרון את פרטי האשראי הישראליים טען כי הוא משתייך אליה).

אותם האקרים, לפי הדיווח, הצליחו במהלך חופשת המולד בשבוע שעבר להשיג גישה למאגרי המידע של חברת ייעוץ מטקסס שבארה"ב, המתמחה ביחסי חוץ וענייני אבטחה, בו היו מאוחסנים פרטי זיהי (בדרך כלל כתובת אימייל וסיסמה) של 850,000 בני אדם, ובהם לפחות 19,000 כתובות בעלות סיומת "mil" של הצבא האמריקאי. אצל 75,000 מביניהם, נחשפו גם מספר כרטיס האשראי וכתובת המגורים.

ניתוח של הפרטים שדלפו שנערך עבור ה"גרדיאן" מצא כי בין מאות האלפים הללו היו אלפי אישי ביטחון ומודיעין וגורמי ממשל שונים, בהם בכירים, בהווה ובעבר. בין היתר, נמצאים שם פרטיהם של מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, הנרי קיסינג'ר, וסגן נשיא ארה"ב לשעבר, דן קווייל, כמו גם כמה חברי פרלמנט בריטיים.

עוד ממעללי "אנונימוס":
לפני חודשיים: כל אתרי הממשלה, צה"ל, המוסד והשב"כ קרסו
מי התקפל? האקרים לא יחשפו קרטל הסמים במקסיקו
אנונימוס נקמה בחוסמי הסלולר
היעד הבא של אנונימוס: פייסבוק

ארה"ב לקונסולית מוונצואלה: עזבי עד מחר

בתוך כך, אתמול הודיעה ארצות הברית כי גירשה את קונסולית ונצואלה בעיר מיאמי, ליביה אקוסטה נוגוארה, אותה האשימה באחריות ל"התקפות מקוונות" בשטחה. דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, הודיע כי ביום שישי האחרון עודכנה ממשלת ונצואלה כי הקונסולית הוכרזה "אישיות לא רצויה" במדינה, ונדרשה לעזוב עד יום שלישי (מחר).

טונר עצמו לא פירט לגבי אופי ה"מתקפות" שאקוסטה נמצאה אחראית להן, אולם הבהיר כי הגירוש עולה בקנה אחד עם האמנות הבינלאומיות בנושא יחסים קונסולריים, שאינם מחייבים מדינות למסור את סיבותיהן לגירוש. עם זאת, נראה כי הגירוש קשור לחקירת FBI שנפתחה בעקבות שידורו בחודש שעבר של סרט תעודה בשם "האיום האירני", בערוץ הטלוויזיה דובר הספרדית "יוניוויסיון" בארה"ב.

לפי הסרט, אקוסטה עסקה באפשרות לערוך את אותה "מתקפת סייבר" בארה"ב בעת שהייתה מוצבת במקסיקו סיטי, ובתוכנית היו מעורבים גם דיפלומטים קובנים ואירנים. עוד נטען בתוכנית, כי אקוסטה ניסתה להשיג מידע על תחנות כוח גרעיניות בארה"ב. בעקבות שידור הסרט נפתחה חקירה של הבולשת הפדרלית FBI, ובמחלקת המדינה הגדירו את החשדות נגד אקוסטה כ"מטרידים ביותר". כעת, נקטה מחלקת המדינה בפעולה נחרצת נגד הדיפלומטית החדושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully