וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שכטמן: "להעניש מי שמונע מילדו לימודי ליבה"

רמי שני

8.1.2012 / 1:36

לטענת החוקר זוכה פרס הנובל, מי שמונע מילדו את מקצועות הליבה הוא בחזקת הורה מתעלל וגוזר על ילדיו עוני. על כן, טוען שכטמן, יש לקבוע עונש בחוק להורה כזה

זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2011, פרופסור דן שכטמן, אמר אמש (שבת), במהלך אירועי "שבת תרבות" שנערכו בבאר שבע, כי יש לקבוע בחוק עונש להורה שמונע מילדיו לימודי ליבה. לטענתו, מדובר בהורה מתעלל שגוזר על ילדיו עוני. "יש חוגים בישראל שלא מוכנים לשמוע על כך, וצריך לחייב אותם לפעול על פי חוק במדינה", אמר שכטמן והוסיף כי "מדינה לא יכולה להרשות לעצמה שחלק מבני הנוער שלה יהיו חסרי השכלה שמביאה פרנסה, כי כך הם יהיו עלייה מעמסה".

שכטמן הוסיף וטען כי ישנם "מוחות" ישראלים רבים שרוצים לחזור לישראל, אבל אין עבורם משרות. לכן, הסביר, יש ליצור מרכזי מחקר אזרחיים ולא צבאיים שבהם יהיו משרות רבות ולפתח מקומות שישאבו כישרונות צעירים שרוצים לחזור ארצה. "אני בטוח שאם יקומו מרכזים כאלה, ישראלים יחזרו ארצה בשמחה". עוד אמר שכטמן כי לדעתו "האוניברסיטאות בישראל עושות עבודה מצוינת, יש לי טענות נגד מערכת החינוך עד לאוניברסיטה". פרופסור שכטמן הוסיף כי לדעתו האוניברסיטאות בארץ כיום בהחלט עשויות להוציא מבין שורותיהן זוכי פרס נובל ישראלים נוספים.

שכטמן קרא גם להורים לעודד את ילדיהם ללמוד מדעים. "מדאיג מאוד שמספר עורכי הדין בישראל הוא הגבוה בעולם לנפש - מדובר באנשים חכמים מאוד, שבמקום לייצר ולפתח, הם מייצרים צרות. אני ממליץ להורים לשלוח את הילדים ללמוד מקצועות מדע, או להיות סופרים או משוררים, אבל לא צריך כל כך הרבה עורכי דין", אמר. בהתייחסו לוויכוח באשר לאופן היווצרות העולם והחיים על פני כדור הארץ אמר פרופסור שכטמן כי יש להפריד בין הדת והמדע. "אמונה ועובדות הם שני דברים נפרדים. גם מי שמאמין לא צריך לערבב אמונה ומצוות עם חשיבה רציונאלית. הדת והמדע לא מתנגשים כי הם לא נמצאים על אותו מישור", דברי שכטמן.

פרופ' דן שכטמן - התבטאויות קודמות

זוכי נובל לנתניהו: העבר חוק חינוך חינם מגיל 3
שכטמן לקראת הנובל: "החינוך בארץ לא מרשים"
חתן הנובל שכטמן: "חובתנו כמדענים לקדם את הסובלנות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully