וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצגר נגד הכנסת: "חוק צהר" יגרום לריבוי ממזרים

פנחס וולף

5.1.2012 / 20:51

הרב הראשי לישראל קרא במכתב לחברי הכנסת להצביע נגד הצעת החוק שתאפשר נישואין ברחבי הארץ, והזהיר מהיחלשות כוחה של הרבנות הממלכתית. יוזמת החוק, ח"כ קירשנבאום: "הכנסת היא המחוקק"

התערבות בוטה של הרבנות הראשית לישראל בהליכי החקיקה בכנסת: הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, שלח היום (חמישי) מכתב לכל חברי הכנסת, בניסיון לעודדם להתנגד ל"חוק צהר" של חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), הקובע כי כל המדינה תיחשב אזור אחד לצורך רישום לנישואין.

"אני פונה אליכם מתוך חשש עמוק לשלמות ואחדות עמנו לבל תכשלו מבלי להכיר את גודל הסוגיה, עומקה ורוחבה", כתב מצגר לחברי הכנסת. "ראו כי בטרם תתנו ידיכם לתמוך בחוק זה, תהיו מודעים להשלכותיו המרחיקות ביחס לעתיד עמנו, והפגיעה החמורה העלולה להיגרם בעקבותיו לשמירה על צביונה היהודי של ארצנו ואחדות עמנו. החוק הוא הרה אסון ועלול לגרום למצב חמור של ריבוי ממזרים בעם ישראל, לייצר מכשולים של נישואין לפסולי חיתון ושאר איסורי תורה".

הרב הראשי המשיך לתקוף את ההצעה, ואמר כי "עד היום הרבנות הראשית היתה ועודנה הגורם האמון על רישום הנישואין במדינת ישראל וכל הפלגים והזרמים הכירו בסמכותה. הקנאים המתגוררים במאה שערים מחד, ומי שבעיניהם הדת היהודית היתה לזרא מאידך, סמכו על רישומי הרבנות. עם פתיחת אזורי הרישום באופן המוצע, יקשה לסמוך על רישומי הרבנות הראשית והתוצאה היא כי קהילות יבחרו לא לסמוך על הרבנות הממלכתית ולהקים להן ספרי יוחסין. וכך, במקום להוות כור היתוך נמצא עצמנו פלגים-פלגים שאינם מתחתנים זה עם זה".

"שישמעו את עמדת הרבנות בטרם יתמכו בחוק"

בסיום מכתבו, הזמין מצגר את חברי הכנסת לפגישה אישית בעניין וטען כי "אני חורג ממנהגי שלא להתערב בעניינים פוליטיים, נוכח ההשלכות החמורות הנובעות מאישור החוק, ופונה אליכם שלא לתמוך בהצעת החוק".

הרב רמז כי הוא תומך דווקא בהצעת חוק דומה של חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה). "קיימות אפשרויות שונות לפתוח את אזורי הרישום ולהרחיבם לתועלת אזרחי ישראל באופן מבוקר ואחראי שיותיר את אפשרות הפיקוח בידי הרבנות וימנע מכשולים חמורים", כתב.

קירשנבאום זעמה על המכתב ואמרה כי "הכנסת היא עדיין הגוף המחוקק במדינת ישראל, ולא הרבנות הראשית. החוק הוא בשורה לזוגות נישאים שיוכלו סופסוף לבחור כיצד יראה תהליך רישום הנישואים שלהם. נדרוש כי הצעת החוק תעבור לוועדת החוקה של הכנסת, כדי להבטיח שהיא תעבור במהרה".

מלשכת הרב מצגר נמסר בתגובה כי "אנחנו מצרים על כך שחובת ההיוועצות עם הרבנות הראשית לא התקיימה, ולפיכך מבקש הרב הראשי, כמי שאחראי על מערך הנישואין בישראל, שישמעו את עמדת הרבנות בטרם יתמכו בחוק".

עוד בנושא:
"חוק צהר" אושר טרומית, נתניהו הצביע נגדו בטעות
ליברמן מנצל את משבר רבני צהר כדי לאיים על הממשלה?

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully