וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק צהר" אושר טרומית, נתניהו הצביע נגדו בטעות

פנחס וולף

28.12.2011 / 18:00

על פי החוק, כל מדינת ישראל תיחשב כאזור אחד לצורך רישום נישואין - ובכך יתאפשר אישור הנישואים שאישרו רבני "צהר". נתניהו הצביע בטעות נגד החוק, ואז ביקש לתקן הצבעתו בפרוטוקול

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית, ברוב של 58 תומכים ו-15 מתנגדים, את "חוק צהר", הקובע כי כל מדינת ישראל תיחשב אזור רישום אחד לצורך רישום לנישואין - ובכך לאפשר את אישורם של נישואים שאישרו רבני "צהר". אני מקווה שהחוק יביא תועלת להרבה זוגות נשואים שיוכלו להינשא, ימצאו יד מכוונת, רב שידריך אותם בחיים היהודיים שלהם ויהיו אזרחים שווים לכל אדם במדינת ישראל", אמרה יוזמת החו"ק, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע בטעות נגד הצעת החוק, אולם כאשר הבחין בכך ביקש לשנות את אופן הצבעתו לפרוטוקול.

הצעת החוק זכתה להתנגדות חריפה של הסיעות החרדיות, והממשלה החליטה שהשר מיכאל איתן ישיב על הצעת החוק מטעם הממשלה במקום השר לשירותי דת, יעקב מרגי (ש"ס) שהתנגד לה. "יש כאן מעשה שלא יעשה על ידי מזכירות הממשלה", קבל מרגי. "לא יתכן ששר שלא בקיא במציאות הקיימת יכין את התשובה. זה לא נכון, לא אתי ולא מכובד. צצה בעיה כשרבנים בשוליים סירבו לרשום זוגות שעברו גיור כזה או אחר. הבעיה נפתרה, אלא שנוצר צורך של ארגון מסוים ושל מפלגות לעשות הון פוליטי. הבנו שיש צורך להרגיע את הציבור ויש גורמים שלא רוצים את קיומו של הממסד הדתי בישראל. ריצת האמוק הזאת לרצות גוף כזה או אחר - אני מצטער על כך שמזכירות הממשלה נענתה לכך".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התבטא בצורה חריפה אף יותר. "במה שנוגע לחוק הזה, משבשים סדרי מנהל תקין", אמר במליאה. "אתה מתפלא על זה שלא נתנו לך להשיב? הם לא רצו שתשיב. לא הפכת את השולחן. איך נשב כולנו בקואליציה? אני מודיע לכם שלא תהיה אפילו טעות של מילימטר – אם היינו בקואליציה עם קדימה, החוק הזה לא היה עובר. ציפי לבני הייתה נותנת להעביר חוק כזה אם היינו בקואליציה שלה? לכם אין תרבות שלטון!".

מנגד, יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, בירך על אישור הצעת החוק בהצבעה, ואמר כי "אנו מקווים שחוק רישום הנישואין יעבור במהירות האפשרית, על מנת שניתן יהיה לאפשר לזוגות בישראל להתחתן כדת משה וישראל".

עוד בנושא:
ליברמן מנצל את משבר רבני צהר כדי לאיים על הממשלה?
מסתמן הסכם: רבני צהר יחדשו את מיזם החתונות

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully