וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן הסכם: רבני צהר יחדשו את מיזם החתונות

פנחס וולף

10.11.2011 / 0:25

גורמים בכנסת אישרו כי הושגה הסכמה לפיה משרד הדתות יספק לארגון 200 תעודות נישואין עבור זוגות שכבר נישאו ו-300 תעודות לזוגות שיינשאו. ההצעה גובשה בתיווך ח"כ פאינה קירשנבאום

פריצת דרך הושגה אמש (רביעי) לפתרון המחלוקת בין השר לענייני דתות, יעקב מרגי (ש"ס), לבין ארגון רבני צהר - כך אישרו גורמים בכנסת. לדברי אותם גורמים, בעקבות מגעים שהתקיימו ביומיים האחרונים, בתיווכה של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שני הצדדים הגיעו להסכמה, שאם תיסגר סופית היום, תאפשר את המשך פעילות מיזם הנישואין של צהר, שהופסק בעקבות החלטתו של השר מרגי לאכוף תקנה לפיה בני זוג יכולים להירשם לנישואים רק במקום מגוריהם.

על פי המתווה המסתמן, המשרד לענייני דתות יספק לארגון צהר 200 תעודות נישואין עבור זוגות שכבר נישאו בידי רבני הארגון, ועוד כ-300 תעודות לזוגות שיינשאו בשבועות הקרובים, עד שהנושא יוסדר בחוק.

אחת מהצעות החוק, הבאות להסדיר את העניין, תעלה לדיון בוועדת שרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב. ההצעה, שיזמה ח"כ קירשנבאום, מבקשת לפתוח את אזורי החיתון, כך שכל המדינה תיחשב לאזור אחד לנושא רישום חתונה ועריכת נישואין. כך, לדוגמה, זוג המתגורר באילת יוכל להירשם גם ברבנות תל אביב ולהינשא בידי אחד הרבנים של אותו אזור. הצעת החוק מבקשת להסדיר את הנושא באופן מיידי. גם ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיש הצעת חוק דומה, אך היא מציעה להחיל את החוק בעוד שנתיים, כך שהמשרד לשירותי דת יספיק להתארגן לביצוע החוק.

כאמור, מיזם החתונות של רבני צהר הופסק בתחילת השבוע, בעקבות החלטה שקיבל השר לענייני דתות ומשמעותה היא שזוגות חילוניים, שנעזרים בארגון, יתקשו להירשם לנישואין. כבר לפני מספר שנים נקבעו כללים שהצרו את צעדיהם של רבני צהר, כאשר נקבעו תקנות המגדירות אילו רבנים יהיו מוסמכים לחתן זוגות. כך למשל, נקבע כי ראש ישיבת הסדר רשאי היה לחתן רק את תלמידיו בעבר או בהווה, או רב לשעבר, שעוסק במקצוע נוסף ואינו מתפרנס מרבנותו, לא יכול לחתן כלל. דוגמה נוספת היא שרב צבאי רשאי לחתן קצינים בדרגת רב-סרן ומעלה. יצוין, כי מתוך 600 רבני צהר, רק מעטים עמדו באותם קריטריונים, וכך זרם הפניות לצהר דעך עם הזמן.

עוד בנושא:
בעקבות החלטת שר הדתות: רבני צהר לא יחתנו זוגות
סגירת צהר: 200 זוגות לא קיבלו תעודת נישואין

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully