וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מרגיעה את אירן: נאט"ו לא תפגע בכם

בפגישה בין שרי החוץ של שתי המדינות בטהרן הבהיר אחמט דאווט אולו כי מכ"ם הטילים האמריקאי שהוצב באחרונה בטורקיה לא ישמש נגד שכניה: "לא נרשה שאירן תותקף מתוך אדמתנו"

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, העניק היום (חמישי) את מילתו לעמיתו האירני עלי אכבר סאלחי, בפגישה שקיימו השניים בטהרן, כי המכ"ם האמריקאי "אקס בנד" שהוצב באחרונה בטורקיה, במסגרת חברותה בברית נאט"ו וכחלק ממערכת ההגנה האירופית מפני טילים, לא יהווה כל איום כלפי טהרן. כך מדווחים כלי תקשורת בטורקיה ובאירן.

"המכ"ם מיועד למטרות הגנתיות בלבד", הבהיר היום דאווט אולו במסיבת עיתונאים משותפת עם סלחי. "אנחנו נהיה ערבים לכך שהוא לא יהווה איום כלפי אירן. לעולם לא ננקוט באף צעד שיוכל לאיים על יחסינו עם שכנתנו". עוד הוסיף כי "הבהרנו בצורה מפורשת ביותר כי מערכת ההגנה מטילים לא תוכל להיות מופנית כלפי אף אחת משכנותיה של טורקיה. מסמכי נאט"ו מאשרים זאת. אין בשום מסמך של נאט"ו אף התייחסות לאירן כאל מקור איום. בשום מקרה לא נהיה מוכנים להתקפה על שכנינו מתוך אדמתנו. איננו רוצים שמישהו ירגיש איום כזה מכיווננו, ובייחוד לא אירן".

ההסכם שנחתם בספטמבר האחרון על הצבת המכ"ם - שגם ישראל מחוברת אל הרשת שלו - עורר ביקורת נרחבת בקרב חוגים מיליטנטיים בתוך טורקיה, ועוד יותר מכך, עורר כעס ניכר באירן כלפי טורקיה, החברה המוסלמית היחידה בנאט"ו. בין היתר, אף הזהיר באחרונה הגנרל עלי חג'יזאדה, מפקד החטיבה האווירית של משמרות המהפכה, כי המכ"ם יהיה "המטרה הראשונה שנתקוף" במקרה שאירן תותקף בידי המערב, וכי אחריו יבואו מטרות נוספות.

לאחר שטורקיה ביקשה מאירן הבהרות לגבי ההתבטאות הזו, שב היום סאלחי והדגיש את חשיבות הקשרים בין שתי המדינות, אמר כי הוא מתנגד ל"הצהרות בעייתיות", והוסיף כי "כמה אנשים, ביודעין או שלא ביודעין, מביעים עמדות ללא ידע מספיק וחורגים מסמכויותיהם, וכך נוצרות אי-הבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully