וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך הלילה: 12 פעילי ימין הורחקו משטחי הגדה

יהושע בריינר

5.1.2012 / 7:38

12 המתנחלים הורחקו לתקופות שבין 3 חודשים לשנה. צווי ההרחקה המנהליים נמסרו עקב מעורבותם ב"הכוונה וביצוע פעילות אלימה נגד פלסטינים וכוחות הביטחון". בימין זועמים: "שיא בהשפלה"

המאבק בין מערכת הביטחון לפעילי ימין מתרחב: כוחות גדולים של משטרת מחוז ש"י מלווים באנשי שירות הביטחון הכללי, מסרו הלילה (חמישי) צווי הרחקה מנהליים מהגדה המערבית ל-12 פעילי ימין לתקופה שבין שלושה חודשים לשנה. צווי ההרחקה שעליהם חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, נמסרו בעקבות מידע מודיעיני, לפיו 12 פעילי הימין מעורבים לכאורה בהכוונה וארגון פעולות של טרור יהודי. על צווי ההרחקה צוין כי נוכחותם של פעילי הימין בשטחי הגדה מהווה "סכנה לביטחון".

צווי ההרחקה נמסרו לתלמידים בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר ואף לשני תושבי ההתנחלות הקיצונית וכן לפעילי ימין במאחז חוות גלעד, באלון מורה, ברמת מגרון ובמעוז אסתר. מדובר בכמות שיא של צווי הרחקה משטחי הגדה, שזכורה רק מתקופת ההתנתקות ברצועת עזה. נכון להיום קיימים 25 צווי הרחקה מנהליים נגד פעילי ימין – דבר המתרחש בהתאמה להצהרותיו של אלוף מזרחי בשיחות סגורות, לפיהן בכוונתו להוציא במשורה צווים מנהליים.

בימין הביעו זעם רעב על חלוקת צווי ההרחקה המנהליים. מעמותת "חננו" נמסר בתגובה כי "הגענו לשיא חדש בשפל בזכויות האדם של המתיישבים ביהודה ושומרון. אם קיים חומר ראיות כנגד הצעירים, השב"כ מוזמן להגיש כתבי אישום ולנקוט בהליכים בבית משפט. הוצאת הצווים היא פגיעה חמורה בזכויות האזרח". ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה כי "לא שמענו שהממשלה הזאת, שהיא הגרועה בתולדות ההתיישבות, הוציאה צווי הרחקה למתפרעי השמאל בבילעין. הגליה של אזרחים איננה דמוקרטיה אלא סתימת פיות".

בחוות גלעד, לשם הגיעו כוחות גדולים לצורך חלוקת הצווים אמרו הבוקר כי "מדובר בהמשכה של מסכת השפלות והתעללות בתושבי יהודה ושומרון. צווי הרחקה הם התעמרות בנשות התושבים ובילדיהם שמבוצעת על ידי שר הביטחון בגיבוי ראש הממשלה". חלוקת הצווים מהווה עלייה משמעותית במאבק של המחלקה היהודית בשירות הביטחון הכללי מול הימין הקיצוני והיא נכללת בסדרת הפעולות, שעליהן הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הפריצה לחטיבה המרחבית אפרים ותקיפת מפקד החטיבה וסגנו. אחד המורחקים הוא אחד מבניו של פעיל הימין ברוך מרזל, המתגורר ביצהר. "אני גאה בבני שנבחר כמצטיין במלחמה על ארץ ישראל", אמר מרזל האב, "אם עברנו את פרעה ואנטיוכוס, נעבור גם את ממשלת ברק, נתניהו והליכוד".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "הצווים הוצאו על רקע מידע רב שהצטבר בתקופה האחרונה בשירות הביטחון הכללי, לפיו קבוצת הפעילים הקיצוניים מעורבת בהובלה, הכוונה וביצוע של פעילות אלימה וחשאית נרחבת כנגד התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון וכוחות הביטחון, תוך סיכון ממשי לחיי אדם ופגיעה בסדר הציבורי ובביטחון האזור. יודגש כי הוצאת הצווים נובעת מצורך ביטחוני מובהק ולאחר שנבחנו כל החלופות, שמטרתה לנטרל מבעוד מועד את האיום לביטחון האזור מצד הפעילים".

עוד בנושא:

חשוד בטרור יהודי ניסה להיפגש בכנסת עם ח"כ אריאל - ונעצר
חשד לטרור יהודי: כלי רכב הוצתו בכפר ערבי בי-ם
הוארך מעצר פעילי ימין: "פעלו כמו מחתרת בשטחים"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully