וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוסר אשמה: נגנזה החקירה נגד שופט העליון דנציגר

גלעד גרוסמן

4.1.2012 / 19:30

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין החליט לגנוז את התיק נגד השופט יורם דנציגר, שנחקר בשל קשריו עם שלומי לחיאני. כעת יוכל השופט לחזור לעבודתו בבית המשפט העליון לאחר שהשעה את עצמו

היועץ המשפטי לממשלה יורם וינשטיין החליט לגנוז הערב (רביעי) את תיק החקירה נגד שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, מחוסר אשמה. כך נסללה חזרתו של דנציגר לתפקיד, לאחר שהשעה עצמו מחודש אוגוסט האחרון. כפי הנראה, דנציגר ישוב כבר מחר לעבודתו, אולם מכיוון שהדיונים שנקבעו לו לשבוע זה בוטלו, הוא צפוי לחזור לשבת באולם בית המשפט רק ביום חמישי הבא.

בהודעה שפרסם משרד המשפטים נכתב כי לאחר בחינה מקיפה ומדוקדקת של חומר הראיות, הגיע וינשטיין למסקנה כי יש לסגור את התיק כנגד דנציגר מחוסר אשמה, לאחר ששוכנע כי דנציגר לא העניק כל טובת הנאה ללחיאני בעת כהונתו כראש עיר. זאת, לאחר שהיועמ"ש קבע כי עוד בטרם מונה לחיאני לראש עיר, סוכם כי דנציגר יקבל תשלום גלובאלי עבור טיפול בסכסוך שבו היה מעורב לחיאני. "החלטתי זו התקבלה מתוך עמדה, כי דין אחד לשופט בית המשפט העליון ולאחד האדם", קבע וינשטיין.

"משמעות סיכום זה היא כי הימנעות מחיוב בתשלום נוסף בגין השירות עת כיהן לחיאני כראש עיר, אינה מהווה ויתור על שכר טרחה פוטנציאלי, ומשכך לא נמצא כי לחיאני קיבל טובת הנאה מדנציגר", קבע וינשטיין. עוד נקבע, כי "התזה הגורסת כי גם אלמלא היה לחיאני משמש בתפקידו הציבורי, היה דנציגר נוהג באותה הדרך, ולא מבקש תוספת תשלום, מוצאת לה בחומר החקירה אדנים של ממש לסמוך עליהם".

נשכר בעת עבודתו כעורך דין פרטי

בספטמבר 2011, המשטרה העבירה לפרקליטות המלצה לסגור את התיק נגד דניצגר, שנחקר בשל קשריו עם ראש העיר בת ים, שלומי לחיאני. במהלך החקירה שהתנהלה נגד לחיאני, עלה חשד כי דנציגר נמנע מגבייה של שכר טרחה בתיק אישי של לחיאני, וזאת כדי שיעבירו תיקים מעירית בת ים לטיפול משרדו של דנציגר. כמו כן, נבדק חשד שדנציגר סייע ללחיאני לקבל הלוואה במרמה מבנק איגוד, באמצעות הסתרת שינוי שחל בזהותם של נהנים עבורם החזיק דנציגר במניות בנאמנות.

הוא נחקר באזהרה במשטרה ב-4 באוגוסט השנה, לאחר שהיועץ המשפטי וינשטיין, אישר למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי דין על ידי עיריית בת ים, לרבות משרדו הפרטי של דנציגר. לצורך החקירה, השעה דנציגר את עצמו, כאמור, מכהונתו בבית המשפט העליון.

במשטרה עלה חשד לפיו דנציגר נשכר בעת עבודתו כעורך דין פרטי על ידי לחיאני, ובמקביל ייצג אותו בעניינים נוספים, מבלי שיידע את הגורמים הרלוונטיים על ניגוד העניינים האפשרי. לפני כמה שבועות הודיע ראש אגף החקירות במשטרה, תת-ניצב יואב סגלוביץ', כי התיק נגד דנציגר נסגר, וכי גובשה תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום נגד לחיאני. המשטרה תמליץ להאשימו בעבירות של קבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. בנוסף, נמצאה תשתית ראייתית נגד בעלי תפקידים נוספים בעיריית בת ים, ונגד גורמים פרטיים בעבירות של מתן שוחד.

עוד בנושא
שופט העליון יורם דנציגר נחקר 12 שעות במשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully