וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר שוקל לחקור את דליפת פרטי האשראי

גלעד גרוסמן

4.1.2012 / 16:31

במשרד המשפטים לא פוסלים את האפשרות שההאקרים הסעודיים לא פעלו לבד. ”אם הם פרסמו - זו עבירה על חוק הגנת הפרטיות”, מבהירים במשרד המשפטים. גם מבקר המדינה עשוי לפתוח בחקירת הנושא

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים בוחנת בימים אלה את מעורבותם האפשרית של גורמים ישראליים בפרשת פריצת ופרסום פרטי האשראי של עשרות אלפי ישראלים באינטרנט, המיוחסת להאקרים סעודיים. ראש הרשות, יורם הכהן, אמר כי ברשות חוקרים כיצד המידע הגיע לידי המפרסמים – האם נגנב על ידי האקרים או נרכש בדרך אחרת. בתוך כך, גם בוחנים שם האם ישראלים היו מעורבים בגניבת המידע, איסופו, הפצתו או בפרסומו. "אם ישראלים פרסמו את המידע, אז מדובר בעבירה על חוק הגנת הפרטיות", אמר הכהן. עם זאת, הוא סירב לומר האם החקירה מצביעה עד כה על מעורבותם של ישראלים.

אילוסטרציה. ShutterStock
ישראלים היו מעורבים?/ShutterStock

ברשות ישקלו נקיטת צעדים נגד גופים ישראליים, אם יתגלה שלא עמדו בסטנדרטים של אבטחת מידע, ובכך התאפשר איסוף המידע על כרטיסי אשראי של ישראלים. "אנחנו יודעים שפורסם שמדובר בהאקרים סעודים, אבל בינתיים מתייחסים אל זה רק כאל רקע. אנחנו לא שוללים את זה אבל לא חותמים על זה בשלב זה", אמר הכהן.

גם המבקר יצטרף לחקירה?

שאלה נוספת המטרידה את אנשי הרשות היא רמת האבטחה של האתרים הישראליים, מהם לכאורה נגנב המידע. אתרים אלה מחויבים ברמת אבטחת מידע מסוימת, ואם לא עמדו בה, ייתכן וימצאו עצמם חשופים לתביעות אזרחיות, לקנסות, ובמקרים קיצוניים אפילו לנקיטת צעדים פליליים נגדם. "ייתכן שרמת האבטחה בגופים הישראלים היתה ראויה ובכל זאת התגברו עליה. ייתכן שזה לא המצב", אומר הכהן.

הפרשה מטרידה את רשויות אכיפת החוק, ויתכן שלחקירה יצטרף בקרוב גורם משמעותי במיוחד. מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, התייחס לעניין במהלך ביקור בשדרות, ואמר כי עובדי המחלקה הכלכלית במשרדו נמצאים בשלבי בדיקה ראשוניים של פרסום מספרי כרטיסי האשראי של ישראלים אתמול, וזאת כדי לגבש החלטה באשר לאפשרות שמשרדו יחקור את הנושא. "בינתיים אנחנו ניזונים מדברים שנאמרים באמצעי התקשורת", אמר לינדנשטראוס.

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

עוד על הדלפת פרטי האשראי
הערבים לועגים: ”עוקץ האשראי הפחיד את הישראלים”
האקרים חשפו ברשת פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים
חברות האשראי מרגיעות: נפצה בעלי כרטיסים שנפרצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully