וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים לועגים: "עוקץ האשראי הפחיד את הישראלים"

ניר יהב

4.1.2012 / 12:37

בערב הסעודית העדיפו להצניע את הדיווח לפיו האקרים מקומיים הדליפו פרטי כרטיסי אשראי של אלפי ישראלים. במקומות אחרים בחרו ללגלג: "קשה לתאר את האושר לחזות בישראלים שיתלוננו"

פרשת הדלפת פרטי כרטיסי האשראי של אלפי ישראלים על ידי האקרים סעודים מעוררת עניין רב גם בעולם הערבי. הפרשה כנראה מעט מביכה את ערב הסעודית שכן העיתונים היוצאים לאור בממלכה לא דיווחו על הסיפור והעדיפו במקום זאת לדווח על פגישתם של עו"ד יצחק מולכו וסאיב עריקאת אתמול בירדן. העיתונים הערבים, עם זאת, דיווחו על הסיפור תוך שהם מדגישים את "הבהלה האדירה" שאחזה בישראלים בעקבות חשיפת פרטי האשראי שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתבה תחת הכותרת "סעודים מחדירים פחד ב-400 אלף ישראלים!!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתונים הערבים פירטו בהרחבה את השתלשלות האירועים. העורך לענייני ישראל של העיתון הלבנוני "א-ספיר" הסביר לקוראיו כי הפרשה הסעירה מאד את הרחוב הישראלי והשתלטה בקלות על הכותרות הראשיות בעיתונים. עוד כתב כי החשש הישראלי נובע בעיקר מפריצה אפשרית עתידית למחשבים "בחברת החשמל, בחברות הגז ואפילו במתקני הגרעין הישראלים ובצבא".

גם כתב העיתון 'אל-איתיחאד' היוצא לאור באיחוד האמירויות הדגיש כי לא מדובר ב-400 אלף ישראלים שפרטיהם נחשפו אלא בכ-15 אלף בלבד, וכי לא נגרם להם נזק משמעותי. יחד עם זאת, בדומה לכתב העיתון הלבנוני הסביר כתב 'אל-איתיחאד' ממה נובע הפחד הגדול בישראל: "תחושת הבהלה שאחזה בישראלים לא נבעה רק מחשיפת פרטי האשראי שלהם אלא מכך שרשתות השייכות לגופים אסטרטגיים ורגישים בישראל עלולות להיפרץ בקלות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תחושת הבהלה שאחזה בישראלים לא נבעה רק מחשיפת פרטי האשראי שלהם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם העיתונים הערבים הגדולים והחשובים "אל-קודס אל-ערבי" ו-"אל-חיאת", הרואים אור בלונדון, דיווחו על הפרשה בצורה עניינית. "אל-חיאת" בחר לתת דגש בעיקר להסברו של ההאקר הסעודי, שכינה את עצמו 'עומאר', מדוע חשף את פרטי האשראי של אלפי הישראלים. עם זאת, בדיווח הובאה גם התייחסות ישראלית שלא מדובר ב-400 אלף כרטיסי אשראי אלא ב-14 אלף בלבד וש"קשה לדעת בוודאות שההאקרים הם סעודים".

ואיך אפשר בלי אתר תחנת "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה? בדיווח ארוך ומפורט הובאו רק דבריהם של האקרים סעודים המסבירים "כמה קשה לתאר את האושר לחזות ב-400 אלף ישראלים שיעמדו בתורים לבנקים בישראל כדי להתלונן על כך שפרטי האשראי שלהם נגנבו". בכתבה תחת הכותרת "סעודים מחדירים פחד ב-400 אלף ישראלים!! (סימני הקריאה במקור – נ.י)" לעג גם לישראלים "הפוחדים והמבוהלים, שבעקבות החדשות בדקו אם פרטיהם נגנבו".

עוד בנושא:

הדיווח הראשוני על חשיפת פרטי כרטיסי האשראי
חברות האשראי מרגיעות: נפצה בעלי כרטיסים שנפרצו
גם הכרטיס של יחימוביץ' נפרץ: "החוק הביומטרי מסוכן"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully