וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק התלונן במשטרה נגד לבייב: "רימה וסחט"

4.1.2012 / 14:42

לטענת גאידמק, לבייב רימה וסחט אותו בהיקף 3.5 מיליארד דולר, סביב עסקם המשותף לייצוא היהלומים מאנגולה. קבוצת לבייב: "גאידמק אינו בוחל בכל אקט הזוי. הוא אינו ראוי לתגובה"

צילום מסך

(באדיבות הערוץ הראשון)

איש העסקים ארקדי גאידמק הודיע היום (רביעי) כי הגיש תלונה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה נגד לב לבייב, בחשד למרמה וסחיטה בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. הרקע לסכסוך בין שני האוליגרכים הוא פרשת עסקיו של גאידמק לייצוא יהלומים מאנגולה.

בהודעה שפרסם גאידמק נכתב כי בשנת 1999 הוא הקים, בשיתוף עם רשויות מדינת אנגולה, שיטת חדשה לייצוא יהלומים מהמדינה. "מרגע שהמבנה המסחרי לייצוא היהלומים הוקם", סיפר גאידמק, "הזמנתי את לב לבייב לנהל את חלקי, במסגרת הסכמים בכתב ובעל פה הכוללים חלוקה שווה של הרווחים". לדברי גאידמק, לבייב ושותפו ברל לזר, הרב הראשי של רוסיה, הסתירו את דבר קיומו של החוזה הכתוב. "לאחר מכן הם השתמשו במרמה בהשלכות הרדיפה הפוליטית כנגדי בצרפת, וכן ארגנו מסע השמצות נגדי בתקשורת. כל זאת במטרה ליטול במרמה את רווחיי המשמעותיים, רווחים שהצטברו במשך השנים בעסקים שונים".

עוד נמסר מגאידמק כי "לבייב, כשהוא פועל בשיטות של עדות תחת שבועה, מרמה וסחיטה כנגדי, ניסה להימנע מהמשפט שנקבע בבית הדין הגבוה בלונדון - משפט שנקבע בעקבות תביעה שהגשתי נגדו במטרה להגן על זכויותיי. מעשיו של לבייב יכולים להיחשב פליליים, ולכן הגשתי נגדו תלונה במשטרת ישראל". כזכור, בשנה שעברה הגיש גאידמק תביעה נגד לבייב בה הוא טוען כי חברו לשעבר לא שילם לו עמלות ודיבידנדים עבור הכנסות מהסחר ביהלומים שביצעו באנגולה וזאיר מאז שנת 2004.

במשטרה סירבו לאשר את הפרטים, אולם אישרו כי גאידמק שוהה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה החל מהבוקר. מדוברת קבוצת לבייב נמסר בתגובה כי "ככל הנראה, גאידמק אינו בוחל בכל אקט הזוי ותיאטרלי על מנת ליצור מצג בפני נושיו הרבים כי הוא פועל כדי לקדם, כביכול, תביעת בת תוקף כנגד מר לבייב. בנסיבות אלו אין גאידמק ראוי לכל תגובה רצינית. אדרבא, יוסיף וינקוט בכל הצעדים הללו אשר אין בהם אלא כדי לבזות אותו עצמו ולהעמידו באור נלעג ומגוחך".

לקריאה נוספת
באפריל - צרפת: גאידמק זוכה מרוב העבירות ב"אנגולה גייט"
לפני שנה: גאידמק "לא מוטרד" מאישור נוסח האישום נגדו
2010 - פתיחת משפט גאידמק: "לא מבין מה עשיתי לא בסדר"
חשד: סינדיקט לגניבת יהלומים במפעל של לבייב

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully