וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: גאידמק זוכה מרוב העבירות ב"אנגולה גייט"

29.4.2011 / 15:48

בית המשפט בצרפת זיכה את המיליארדר ארקדי גאידמק מרוב העבירות בהן נאשם בפרשת סחר הנשק שכונתה "אנגולה גייט". יחד עם גאידמק זוכו שותפו פייר פלקון והשר הצרפתי לשעבר שארל פסקואה

בית משפט לערעורים בצרפת זיכה את ארקדי גאידמק ממרבית העברות בפרשת סחר הנשק אשר כונתה אנגולה גייט - כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי. ביחד עם גאידמק זוכה שותפו, איש העסקים פייר פלקון, וכן השר הצרפתי לשעבר, שארל פסקואה. גאידמק הורשע בעבירה קלה יותר ועונשו קוצר משש שנות מאסר לשלוש .

באוקטובר 2009 הרשיע בית המשפט בצרפת את גאידמק בפרשה וגזר עליו שש שנות מאסר. לפי התביעה, גאידמק ופלקון גייסו את שירותיו של בנו של נשיא צרפת דאז, ז'אן-כריסטוף מיטראן, כדי לייצור קשר עם ממשלת אנגולה. בין השנים 2000-1993 סיפקו השניים נשק, רוסי בעיקרו, באמצעות חברה סלובקית בשם ZTS-OSOS. משלוחי הנשק כללו 420 טנקים, 150 אלף פגזים, 170 אלף מוקשים, 12 מסוקים ושש ספינות מלחמה, לפי כתב האישום. בתמורה למשלוחי הנשק, העניקה ממשלת אנגולה זיכיונות לקידוחי נפט לחברות נפט בינלאומיות.

ארקדי גאידמק בבית המשפט, פברואר 2011. נמרוד סונדרס
גאידמק הורשע בעבירה קלה יותר ועונשו קוצר משש שנות מאסר לשלוש/נמרוד סונדרס

עוד עלה מכתב האישום, כי כדי להבטיח את ביצוע עסקות הנשק, שיחדו גאידמק ופלקון עשרות בכירים בצרפת ובמדינה האפריקאית עתירת הנפט אנגולה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. לכל בכיר הוענק שם קוד, ובתמורה לתשלומי השוחד זכו גאידמק ופלקון להעדפה בתחום המסחרי והפוליטי.
העברת הכספים בוצעה באמצעות חברות בישראל, צרפת ושווייץ, אשר הזרימו את הכספים לשלדים בורסאיים הרשומים באיי הבתולה, האי ג'רזי בתעלת למאנש ונסיכות מונאקו. כמו כן, הוזכרו בכתב האישום, מזוודות עם כסף מזומן ששימשו את השניים לביצוע תשלומים למתווכים בעסקות.

אנגולה, אחת המדינות העניות ביותר בעולם, היתה שקועה במלחמת אזרחים מרה בשנים 2002-1979. המלחמה התנהלה בין ממשלתו המרקסיסטית של חוזה אדוארדו דוס סנטוס לבין לוחמי החזית העממית לעצמאות אנגולה (UNITA) שנתמכו על ידי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully