וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור פרסום תמונות ניצב שחם כהיטלר

3.1.2012 / 19:01

המשטרה הודיעה שתחקור את פרסום התמונות שהועלו לרשת בהם נראה מפקד מחוז ירושלים לבוש מדי אס-אס. המפכ"ל דנינו: "הכשר לאלימות נגד שוטרים". אהרונוביץ': "מעשה שפל"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מקרה נוסף של הסתה נגד שוטרים ברשת: מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, הורה היום (שלישי) לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', לפתוח בחקירה נגד מפיצי תמונות ברשת האינטרנט, בהן מוצג מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, כאדולף היטלר. "התמונות והכיתוב בצדן מעוררים זעזוע עמוק בכל אדם, וביהודי בפרט", אמר המפכ"ל.

התמונות, שהופצו ברשת במהלך היממה האחרונה, הן עיבוד מחשב לתמונה של היטלר, בו נראה ניצב שחם כשהוא לבוש במדי אס-אס. בכותרת לתמונה נכתב: "יבוא טרי מברלין". מתחת לתמונה מופיע הכיתוב "אדולף ניסו שחם – רוצח עם"! ובהמשך נכתב: "עברנו את היטלר – נעבור גם את ממשיכו". מפקד המחוז מצוטט בכרזה כאומר "אני מכיר ת'חרדים האלה. חרא עליהם, שישרפו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התמונות והכיתוב בצדן מעוררים זעזוע עמוק בכל אדם", התמונות שפורסמו ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב ניצב דנינו גינה בחריפות את פרסום התמונות. "סימונו של אדם בתווית מבחילה זו הינו בבחינת ערעור יסודות הדמוקרטיה והענקת הכשר למעשי פורענות ואלימות כלפי מפקדיה ושוטריה של משטרת ישראל, עד כדי המרצה לפגיעה פיזית בקצין ובמשפחתו", אמר בעקבות הפרסום.

בהתאם לכך הנחה המפכ"ל את אגף החקירות לפעול כנגד מפיצי התמונות. ראש אח"מ, ניצב סגלוביץ', בתאום עם פרקליט המדינה, הטיל את החקירה על היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, בפיקודו של תת ניצב חיים איפרגן.

מוקדם יותר הבוקר התייחס גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', למקרה, וכינה אותו "נבזי ושפל". "לא יתכן כי במדינת היהודים יתבצעו מעשים שפלים שכאלה", אמר השר. "לא אתן שמי משוטרי ומפקדי משטרת ישראל ייפגע מהתנהגות נבזית שכזו. משטרת ישראל תרדוף עד שתניח את ידה על מבצעי עבירות אלו". עוד הוסיף אהרונוביץ' כי הוא "נחרד מהשימוש בזכר השואה וקורא לכל הציבורים בחברה הישראלית לנהוג באיפוק ובסובלנות, וודאי שלא לפגוע במשטרת ישראל, שעושה עבודתה נאמנה ובמקצועיות רבה".

המקרה הקודם של הסתה נגד שוטרים ברשת ארע לפני כחודשיים, אז הורה יוחנן דנינו לפתוח בחקירה בעקבות תמונה שהתפרסמה בפייסבוק, המשווה בין סמל משטרת ישראל לבין סמל המפלגה הנאצית. זאת בעקבות פנייה של עמותת "בית למשפחות השוטרים", בה נכתב כי המעשים "מעלים חשש כבד וממשי להתרת דמם של שוטרי משטרת ישראל".


עוד בנושא

מי פרסם תמונת סמל המשטרה כשעליו צלב קרס?
הצגת עורך ארץ נהדרת במדי נאצים - ביזוי השואה”
צפו: רב נחקר בחשד להסתה במשך 45 שניות בלבד
חקירה פלילית נגד הרב שמואל אליהו בחשד להסתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully