וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצגת עורך ארץ נהדרת במדי נאצים - ביזוי השואה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

9.3.2011 / 1:04

פעילי ימין מפיצים את תמונתו של עורך "ארץ נהדרת", מולי שגב, כשהוא לבוש במדי אס-אס. ח"כ אילן גילאון בתגובה: "אלו התוצאות של מי שמתקראים רבנים שמסיתים ומדיחים"

ח"כ אילן גילאון תקף אמש (שלישי) בחריפות את מי שכינה "רבנים שמסיתים ומדיחים להלבשת אנשים במדי אס-אס" - זאת בעקבות הפצת תמונתו של עורך התכנית "ארץ נהדרת", מולי שגב, לבוש במדים של קצין אס-אס, על ידי פעילי ימין. בתמונה נראה שגב לבוש כקצין נאצי, כשעל זרועו צלב קרס, ומעליו שם התכנית, כאשר האות הראשונה הוחלפה בסמל הנאציזם. גילאון הזהיר כי "אנחנו יודעים את התוצאות של הלבשת דמויות בעבר במדי אס-אס ולאן זה מוביל, והעניין מסוכן מאוד".

בפורום "רוטר" דווח, כי התמונה נלקחה מפורום "הימין האמיתי", אתר אינטרנט המופעל על ידי פעיל הימין חיים בן פסח השוהה בארה"ב. התמונה הועלתה לאתר כבר לפני כשנה, עקב שורה של מערכונים ביקורתיים כלפי מתנחלים ששודרה בתוכנית, וכפי הנראה, פעילי הימין החלו להפיץ את התמונה שוב אתמול, כמחאה על דבריו של שגב בנאום שנשא במכללה למנהל בהם כינה את שר החוץ אביגדור ליברמן - "פאשיסט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונתו של שגב שפורסמה באתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה על הפצת התמונה אמר ח"כ גילאון כי "אלו התוצאות של מי שמתקראים רבנים שמסיתים, ומדיחים להלבשת אנשים במדי אס-אס. אסור לטעות. מדובר בפרנסי העדה שמכוונים לשם ולא לאזובי הקיר. המשטרה לוקחת בני טיפש עשרה בחוות גלעד ויורה פלסטיק וזה חמור מאוד, אבל הרבנים הגדולים הם אלו שמסיתים את הילדים. אנחנו יודעים את התוצאות של הלבשת דמויות בעבר במדי אס-אס ולאן זה מוביל, והעניין מסוכן מאוד".

גילאון הוסיף כי, "הם לא רבנים ולא יהודים, וכל מי שעובד מדינה ועושה ואומר את הדברים האלה - צריך לפטר אותו. אל הגדולים והחשובים צריכה להיות מופנית האצבע המאשימה".

"הימין הקיצוני מרעיל את החברה"

מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר יצא גם הוא נגד הדברים ואמר כי "הימין הקיצוני מרעיל את החברה הישראלית ומבזה על הדרך את זכר השואה. שום דמות בארץ נהדרת לא מתקרבת ברמתה להזויים שבמתנחלים ובימין הקיצוני".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך, אמר לוואלה! חדשות, כי "בהנחה שלא מדובר באבישי רביב, הרי ששוב מוכח כי הומור, חוש מידה וחוש טעם, אינם הצד החזק של גורמים מסוימים בימין הקיצוני. אם כי אני חייב לציין שהבמות העומדות לרשותו של מולי שגב חייבות להבין מדי פעם את האחריות והכוח שיש בידיהן".

שגב עצמו אמר לוואלה! חדשות כי הוא "מניח שהאנשים שפרסמו את התמונה לא מזדהים עם המערכונים הסאטיריים ב'ארץ נהדרת', וכוונתם להרתיע אותנו מלהמשיך ולעסוק בנושאים האלה. צר לי לאכזב אותם. נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי לתת ביטוי לקול השפוי במדינה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully