וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי אינטרנט של משרד החוץ בארצות הברית נפרצו

טלו שלו

2.1.2012 / 11:42

אתרי האינטרנט של שורת נציגויות במשרד החוץ נפרצו במהלך הלילה. זהות החשוד במעשה טרם ידועה, אך ההנחה היא כי מדובר בגורם המשויך לארגונים אנטי-ישראלים וכאלה הפועלים להחרמתה בעולם

מספר אתרי אינטרנט של נציגויות משרד החוץ בצפון אמריקה נפרצו במהלך הלילה (שני) בידי האקרים אלמונים, חודשיים בלבד לאחר שהושבתו אתרים ממשלתיים בנובמבר האחרון, בהם אתרי דובר צה"ל, השב"כ והמוסד. אתרי משרד החוץ עוברים בעת האחרונה שדרוג למערכת חדשה, הצפויה להסתיים בעוד כחודשיים, אלא שעד למעבר המיוחל למערכת מאובטחת שתוכל למנוע חדירות מסוג זה, משתמשות הנציגויות השונות במערכת מיושנת. בשל כך הקימו נציגויות שונות בצפון אמריקה - וביניהן הנציגויות בשיקגו, אטלנטה, וושינגטון וניו יורק - מערכת משל עצמם, חיצונית לזו המאובטחת על ידי משרד החוץ.

גורם במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי התופעה מוכרת ובשלב זה "קשה לתת זהות מדויקת לעומדים מאחורי המעשה", אך ניתן לשער כי מדובר ב"חשודים המיידיים", דוגמת ארגונים אנטי-ישראלים וכאלה הפועלים להחרמת ישראל בעולם. "מטבע הדברים אנו עוסקים בעיקר במניעת הישנות של מקרים כאלה ומקווים שתוך חודשיים, עם המעבר למערכת המחשבים בעלת הטכנולוגיה החדשה, לנציגויות משרד החוץ תהיה מערכת מאובטחת ואמינה שתימנע מקרים מסוג זה".

צילום מסך של אתר משרד הביטחון, לאחר שנפרץ בלילה, ינואר 2012. TheMarker
צילום מסך של הפריצה לאתרים/TheMarker

בתחילת נובמבר נפרצו אתרי האינטרנט הראשיים של צה"ל, של שירות הביטחון הכללי ושל המוסד, כמו גם עשרות אתרים של משרדי הממשלה וגופי ממשל שונים. התקלה התרחשה במשך יומיים לאחר שבאינטרנט פורסמה אזהרה שייתכן שניבאה את המהלך, מצדו של ארגון הפצחנים (האקרים) הבינלאומי "אנונימוס".

גורם המצוי בפרטי האירוע אמר לאחר הפריצה בשיחה עם וואלה! חדשות כי "עשרות אתרים ממשלתיים קרסו. ממשרד הפנים, משרד הקליטה וצה"ל. מדובר בתקלת חומרה - לא בהתקפת האקרים. זו קריסת חומרה. המערכת פשוט לא מתפקדת. האירוע מבחינתנו הוא ברמת חומרה גבוהה. אי אפשר כרגע לקבל מידע מאתרי ממשלה ואי אפשר לבצע תשלומים. האתרים אמורים להיות מגובים באתרים אחרים אבל אין לנו את היכולת הזו לצערי. לא ברור האם זה דיסק קשיח שקרס או משהו אחר . צריך להבין שגם השרתים של ממשל זמין במשרד האוצר לא עובדים, לא רק השרתים בחוץ. כעת שורה ארוכה של מהנדסים עובדים בניסיון לפתור את התקלה". מדובר צה"ל נמסר כי מבירור שביצעה חברת 'תהילה' עולה כי מדובר בתקלת שרתים.

עוד בנושא
כל אתרי הממשלה, צה"ל, המוסד והשב"כ קרסו
האקרים פרו פלסטינים תקפו את האתר של חיים כץ
בקרוב: יועץ לאומי ללוחמת סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully