וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלא לקצין שנמצא אשם בגרימת נזק למערכת כיפת ברזל

2.1.2012 / 5:21

עונש חמור נגזר על הקצין ועל נגדת נוספת שנמצאה אשמה יחד איתו ברשלנות שהביאה לנפילת 20 טילים של המערכת, והוצאתם מכלל שימוש. הנזק המוערך כתוצאה מכך - מעל מיליון דולרים

בסיום התחקיר הראשוני שנערך בחיל האוויר אודות נפילת 20 טילי יירוט של מערכת כיפת ברזל ביום שני שעבר, הוחלט להעמיד לדין קצין בדרגת סגן ונגדת בדרגת סמל. אמש (ראשון) הוחלט לגזור על הקצין 21 ימי מחבוש ועל הסמלת 14 ימי מחבוש בשל הנזק שנגרם ולאחר שנמצא כי התרשלו בתפקידם ולא נהגו בהתאם לפקודות. יצוין עוד כי ועדת החקירה לבירור נסיבות האירוע, אותה מינה מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, לא סיימה עוד את עבודתה.

גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי "אם אנשי הצוות היו פועלים על פי הנהלים לא היו נופלים המיירטים אל הקרקע. העונשים שנגזרו על הקצין והנגדת היו בהתאם לנסיבות. רק בדרך נס לא הסתיים האירוע באסון, מאחר ואם מתחת למיירטים היה עומד חייל, הוא לבטח היה נפצע באורח קשה ובמקרה קיצוני היה בוודאי נהרג".

כיפת ברזל. AP
"העונשים שנגזרו על הקצין והנגדת היו בהתאם לנסיבות. רק בדרך נס לא הסתיים האירוע באסון"/AP

ביום חמישי האחרון נחשף כי חיילים ממערך ההגנה האווירית (לשעבר מערך הנ"מ) התרשלו בהתקנת הרקטות המיירטות באחת המערכות במהלך תרגיל בבית הספר של המערך (ביסנ"מ) ליד קיבוץ משאבי שדה שברמת הנגב, ו-20 מהן נפלו מגובה של כמה מטרים וניזוקו. מהתחקיר הראשוני עלה כי החיילים שהתקינו את הרקטות על גבי המערכת טעו באופן שבו העמיסו אותן, והרקטות, שעל ראשן חומר נפץ, החליקו אחורנית ונפלו אל הקרקע. איש לא נפגע בתאונה, אך לחיל האוויר נגרם נזק כספי כבד, והרקטות הוצאו משימוש מבצעי. עלות כל רקטה מיירטת שכזו נאמדת בכ-50 אלף דולרים, ומכאן שהנזק הכולל שנגרם בגין התאונה הוא מיליון דולרים לפחות. הרקטות שניזוקו בתאונה הועברו לחברת רפאל כדי לבחון אם ניתן להשמישן מחדש.

לקריאה נוספת
בשל רשלנות: נזק של מיליון דולר למערכת כיפת ברזל
בחיל האוויר ממזערים נזקים: "כבר נפלו ברגים בעבר"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully