וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיל האוויר ממזערים נזקים: "כבר נפלו ברגים בעבר"

29.12.2011 / 13:01

למרות התקלה החמורה שגרמו חיילים לסוללת כיפת ברזל, והנזק הכספי העצום, בחיל האוויר לא ממהרים לערוף ראשים: "זו מערכת חדשה, ואנחנו לומדים אותה. נחכה לוועדת החקירה"

בחיל האוויר אמנם מגדירים את התאונה במערכת כיפת ברזל כתקלה חמורה, אך לא ממהרים לערוף ראשים. הבוקר (חמישי) נחשף כי למערך ההגנה האווירי בחיל האווירי נגרם נזק של כמיליון דולרים, אחרי שכ-20 רקטות נפלו בשוגג ממערכת סוללת ברזל, מפני שהותקנו שלא כראוי.

קצין בכיר במערך אומר כי מדובר במערכת חדשה שהגיעה לידי החיל, וכי היא נמצאת בלמידה. "למרות שזה אירוע חמור מאוד, שהיו יכולים להיהרג בו אנשים, אם חלילה היו חוטפים מכה בראש, אנחנו עדיין צריכים ללמוד את האירוע". לדבריו, כבר אירעו מקרים בעבר שבהם "נפל טיל פטריוט או הוק כי שכחו לחזק בורג", אך הוא מבהיר כי מוקדם מדי להסיק מסקנות נגד התנהגות החיילים. "לשם כך תוקם ועדה חקירה שתפיק את הלקחים".

מבירור ראשוני עולה כי חיילי הסוללה לא סגרו את הארגז התחתון של המערכת, ולכן, כשהפעילו אותה, נפלו כלל הרקטות. מדובר בסוללת אימונים, שבזמן חירום ניתן לפרוס אותה כדי להגן מפני רקטות, ולכן הכשירות המבצעית של חיל האוויר נפגעה באופן זמני. הרקטות שניזוקו בתאונה ושהוצאו משימוש מבצעי הועברו לחברת רפאל, כדי לבחון אם ניתן להשמישן מחדש.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "ביום שני האחרון, מספר טילים של כיפת ברזל ניזוקו במהלך פעולות אחזקה. איש לא נפגע והנזק שנגרם לטילים נבדק על ידי הגורמים המקצועיים. בעקבות האירוע הורה מפקד חיל האוויר על הקמת ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירועים, ולהפקת הלקחים הנדרשים. כמו כן, הופסקו מיידית פעולות האחזקה מסוג זה במערך ההגנה האווירית, עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, במהלך השבוע הבא יתקיימו מספר פעולות להעלאת הכשירות, המיומנות והמודעות בנושא הבטיחות".

חיילים הפילו רקטות, אומדן הנזק - כמיליון דולרים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully