וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: משכה בגזר ומצאה טבעת שאבדה לפני 16 שנה

אולה ולנה פאהלסן כבר התייאשו מהנסיונות למצוא את טבעת הנישואים שאבדה להם, עד שלנה יצאה לקטוף גזרים בגינה - וגילתה את הטבעת מונחת ככתר על גזר שצמח. איך זה קרה? יש כמה תיאוריות

יבול סתיו 2011 היה משובח במיוחד בגינה של לנה ואולה פאהלסון השבדים: הוא כלל, בין היתר, את טבעת הנישואים שאיבדו לפני יותר מ-16 שנה. על פי דיווחי כלי תקשורת בשבדיה, שסיקרו בסוף השבוע האחרון את הסיפור יוצא הדופן, הטבעת, אותה חיפשו בני הזוג במשך שנים, הפציעה לבסוף כשהיא מונחת ככתר על ראשו של גזר שצמח בגינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולה ולנה מציגים את הטבעת שנמצאה, בכתבת האתר השבדי "אקספרסן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווח באתר The Local השבדי בשפה האנגלית, בני הזוג, תושבי הכפר מורה שבמרכז המדינה, סיפרו כי כבר איבדו תקווה למצוא את הטבעת, אותה עיצבה לנה בעצמה. הטבעת אבדה כשלנה הניחה אותה על השיש במטבח בזמן שעסקה באפייה. כשגילו בני הזוג את האובדן, פתחו במסכת חיפושים מפרכת שהתחדשה מפעם לפעם, וכללה אפילו חפירות מתחת לרצפות, כששיפצו את המטבח לפני כמה שנים. אך למרות המאמצים, הטבעת לא נמצאה.

הישועה הגיעה באופן לא צפוי לחלוטין באוקטובר השנה, כשלנה אספה גזרים שצמחו בגינת הבית. לפתע שמה לב כי לראשו של אחד הגזרים יש דבר מה מתכתי. "בתנו, אנה, הייתה בבית בדיוק, והיא נזעקה למשמע הצרחה שהגיעה מהגן", סיפרה האם בחיוך. לדבריה, אנה חשבה שאמה נפגעה, ואצה החוצה - שם מצאה את אמה יושבת על כסא, כשהיא נראית המומה למדי.

"זה די מדהים", סיכם הבעל, אולה, המחזיק במספר תיאוריות לגבי השתלשלות האירועים שהובילו ליבול המפתיע. "ייתכן שהיא נפלה לתוך הפח שבו זורקים שאריות מזון לשימוש כדשן בגינה, וכך הגיעה לשם". אפשרות נוספת, לדבריו, היא שהכבשה המשפחתית, שנוהגת לעתים "לפלח" שאריות מזון מהמטבח, אכלה את הטבעת - שבסופו של דבר הגיעה לגינה דרך גלליה, המשמשים גם הם כדשן.

יש לציין כי האדמה בגינה כבר עברה חריש מספר פעמים מאז אובדן הטבעת, אך הטבעת לא התגלתה. לדברי אולה, ייתכן שהסיבה לכך שהתגלתה דווקא כעת, היא שבשנה שעברה חרגה לנה ממנהגה, ובמקום לזרוע את הגזרים בשורות, פיזרה את הזרעים בגינה בתפזורת אקראית. "ייתכן שזרע נחת בדיוק במרכז הטבעת", מסביר אולה, "והגזר גדל דרכה".

לדברי בני הזוג, הטבעת - העשויה זהב לבן ומשובצים בה שבעה יהלומים קטנים - נמצאה במצב טוב, "כמו חדשה", למרות כל השנים באדמה. עם זאת, בינתיים לנה אינה עונדת אותה, שכן בשנים שחלפו אצבעותיה התרחבו במעט, ועתה צריך להרחיב אותה. בינתיים, סיפרה לנה לעיתון המקומי "דלרנאס טידנינגאר", "אנחנו שומרים אותה במקום בטוח".

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully