וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני צה"ל בדיון על הדרת נשים: "לאחד השורות"

1.1.2012 / 11:08

בעקבות גל אירועי הדרת הנשים והסערה שהתעוררה בעקבות שירת הנשים בצה"ל כינס הרב הצבאי הראשי את רבני צה"ל לכינוס חירום בנושא. "אני שואל את עצמי מה האחריות שלי"

הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, קיים היום (ראשון) כנס חירום לכלל הרבנים בצה"ל, במסגרתו הבהיר כיצד יש לנהוג ביחידות השונות. בכנס, שארך למעלה משעה, דן הרב פרץ עם הרבנים בסוגיות שקשורות ליחסי דתיים-חילונים, הדרת נשים ומניעת השסע החברתי בצבא. לדברי הרבנים, הרב חזר על מסרי האיגרת שפרסם ביום חמישי האחרון וחידד את האופן בו הוא מצפה מהם להתנהל ביחידות השונות.

בסוף השיחה, התלוננו הרבנים כי הם נתונים במציאות לא פשוטה. כששאלו הרבנים כיצד להתמודד עם שאלות מורכבות של חיילים וכן עם מקרים קיצוניים של התנגדויות, השיב הרב פרץ: "אני באופן אישי תמיד חיפשתי איפה נמצאת האחריות שלי. כמו בהתנתקות וכמו באסון ברומניה, גם עכשיו אני שואל את עצמי מה האחריות שלי. האחריות שלנו היא לאחד את השורות". עוד אמר פרץ כי "רוח הצבא היא אחדות וכי אין בצבא מציאות כזו של הדרת נשים"

את ההוראה לקיים את הכנס קיבל פרץ ביום שישי מהרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. באגרת שכתב פרץ הוא התייחס למקרים האחרונים בבית שמש, כמו ההתנכלויות לנעמה מרגוליס בת ה-8. "ילדה קטנה השרויה בפחדים בעטיו של קוד לבוש שונה במעט, הפרדת מדרכות על רקע מגדרי וכפייה דתית, עומדים בניגוד מוחלט לרוח היהדות". "מחדלי בית שמש לא יהיו בצה"ל", כתב.

בכנס גדוד 890 לא נכחה זמרת - "ולא במקרה"

בתוך כך, הרב הצבאי הראשי לשעבר תא"ל במיל' אביחי רונצקי, הזהיר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות, "שלא יכפו על ציבור קטן בזרם הדתי לאומי להאזין לשירת נשים. עוד עלולים לקרוא לזה כפייה דתית. זה יגרור ציבור קטן לפתח רגליים אחוריות ולהרגיש מאוימים".

לטענת הרב רונצקי, בכנס מפקדים וחיילים לדורותיהם של גדוד 890 בחטיבת הצנחנים לא נכחה זמרת. "היה כנס מרשים מאוד לגדוד 890 ולא במקרה הייתה רק להקת גברים. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ נכח שם כמג"ד לשעבר בגדוד והיה מצוין. גם בטקס שנערך לאחרונה להסרת הלוט מעל גלעד ללוחם הימ"מ שנהרג פסקל אברהמי ז"ל הביאו זמר בגלל הרגישות".

עוד טען הרב רונצקי, כי יש להתחשב בציבור החיילים הדתיים. "אם יש טקסים כמו יום הזיכרון ויום השואה בהם נוכחים חיילים דתיים שמבקשים לא לשמוע שירת נשים צריך להתחשב בהם. מפקד חטיבת גולני לשעבר, תמיר ידעי, ידע לעשות זאת. לגבי ערבי הווי אומרת הפקודה הצה"לית לשילוב הראוי שיש לאפשר לחיילים להיעדר מהשירה. אם ישנו את זה תהיה קטסטרופה. לא רוצה לחשוב על ההשלכות".

אפליית נשים - סיקור מיוחד בוואלה!
הרב הצבאי הראשי מגנה את תופעת הדרת הנשים
דו"ח: זינוק של 66% במקרי הדרת נשים ב-2011
שר החינוך בבית הספר של נעמה: לא ניכנע לבריונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully