וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדי שקרא לחיילת "פרוצה" ישתחרר ממעצר

גלעד גרוסמן

30.12.2011 / 12:30

שופטי המחוזי בירושלים בחרו להשאיר את סעיף האישום נגד שלמה פוקס בהטרדה מינית, אך הורידו את רף הערבות שהוטל עליו מ-20 אלף שקלים ל-5,000, וכך יוכל להשתחרר ממעצר

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (שישי) באופן חלקי בלבד את הערעור שהגיש שלמה פוקס, המואשם בהטרדה מינית של החיילת דורון מטלון לאחר שכינה אותה "פרוצה", והחליט להוריד את הסכום שעליו להפקיד כדי להשתחרר ממעצר מ-20 אלף שקלים ל-5,000 אלפים שקלים. על כן צפוי פוקס להשתחרר היום ממעצר. עם זאת, בית המשפט קבע כי עדיין יואשם בהטרדה מינית.

בערער שהגישו עורכי הדין איתן להמן ויאיר נהוראי נכתב כי "קללה כלפי אישה, אף אם היא ראויה לגנאי מוסרי בחברה ליברלית, אינה עבירה פלילית של הטרדה מינית". עוד כתבו שני עורכי הדין כי "מדי יום נשמעים בישראל ביטויים לא נאים, כולל כאלה שניתן לכנותם כמבזים, בנוגע למיניותו של האדם. לעולם אין מעמידים את המקללים לדין פלילי". השניים כתבו גם כי "נדמה שרשויות התביעה, כולל היועץ המשפטי לממשלה שכחו, על רקע האווירה התקשורתית, את הנחיות היועץ המשפטי שלא להגיש כתבי אישום בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי אלא במרקים חריגים ביותר".

השופטים טענו שבית המשפט לא התייחס לעובדה שפוקס בן 44, אב ל-12 ילדים, וללא עבר פלילי. הם ביקשו מבית המשפט שבנוסף לכך שיוריד את גובה ההפקדה לשחרורו, יוותר גם על שאר התנאים המגבילים, מלבד האיסור על נסיעה בקווי אוטובוס רלוונטיים. כאמור, בית המשפט נעתר באופן חלקי לבקשה, והסכים להפחית את גובה הערבות, אולם לא ביטל אותה באופן מוחלט, וכל שאר התנאים נותרו כפי שהיו.

"פרוצה, אין לך כבוד"

לפי כתב האישום שהגישה המשטרה אתמול, פוקס ומטלון נסעו בקו 49 של אגד בשדרות לוי אשכול בירושלים. כרטיסנים עלו לאוטובוס באחת התחנות, וביקשו מהנוסעים להסדיר את התשלום. אחת הנשים שישבו באוטובוס ביקשה לעבור לחלקו הקדמי כדי לשלם לנהג, ולפי המתואר בכתב האישום, פוקס העיר לנוסעת כי "אישה לא צריכה לעבור קדימה בשביל לכרטס, ועליה לשוב לחלק האחורי".

פוקס פנה לאחר מכן למטלון, שעמדה באוטובוס מכיוון שיתר המקומות היו תפוסים, ו"הורה" גם לה לעבור לחלק האחורי של האוטובוס, כיוון שמדובר באוטובוס מהדרין בו נשים יושבות מאחור. מטלון ענתה לו שנשים יכולות לשבת היכן שירצו, ופוקס השיב לה: "פרוצה, פרוצה, פרוצה, אין לך כבוד. את עומדת בין אברכים, וזו בושה". החיילת התחילה לבכות, ופנתה לכרטיסנים לעזרה. הם הזעיקו שוטרים, שעצרו את פוקס.

עוד בנושא

החרדי שקרא לחיילת ”פרוצה” מואשם בהטרדה מינית
החיילת שהותקפה על ידי חרדי: ”הורסים את הדת שלנו
לבני: המאבק בהדרת נשים – מאבק על פניה של ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully