וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורסי לי זיתוני: לא מוכנים לעמוד לדין בישראל

החשודים בדריסה הודיעו באמצעות פרקליטיהם כי אינם מתחרטים שברחו לצרפת. לטענתם נשקפת לחייהם סכנה בארץ והלחץ הציבורי המופעל על השופטים עשוי להטות אותם לחומרה

פרקליטיהם של אריק רוביק וקלוד איזק, החשודים בהריגתה של לי זיתוני והפקרתה בתאונה שאירעה בתל אביב בחודש ספטמבר, הודיעו אתמול (חמישי) כי אין בכוונתם לעמוד לדין בישראל. במסיבת עיתונאים בצרפת, הודיעו עורכי הדין כי רוביק ואיזק אינם מתחרטים על כך שברחו לצרפת אך הם "מודעים להשלכות המעשה".

לדברי עורכי הדין של השניים, הם מוכנים לעמוד לדין, אך בפני מערכת המשפט הצרפתית. עורכי הדין טענו כי מרשיהם לא יזכו למשפט צדק בישראל בגלל הלחץ הציבורי המופנה נגדם וכי קיים חשש לחייהם באם יוסגרו לישראל. עוד טענו, כי השניים מוכנים להודות באשמה וכי הם צפויים להיאסר לעשר שנים אם יחליט בית המשפט להחמיר בעונשם.

מאבק כוח בין ישראל לצרפת

ההודעה היום באה בהמשך להצהרה האחרונה של השניים בנושא בתחילת החודש, אז הבהירו כי הם מוכנים לעמוד לדין על דריסת זיתוני מול בית משפט צרפתי. עורך הדין ז'וזף כהן-סבן אמר אז כי מאבק כוח מתנהל בין ישראל וצרפת בשאלה היכן יישפטו השניים והעריך כי ישראל תיאלץ לוותר.

ביום שני קיבלה אמה של לי זיתוני, מכתב מרגש מקרלה ברוני, רעייתו של הנשיא הצרפתי, ניקולא סרקוזי. המכתב, שנמסר לקייט, אמה של לי, על ידי ממלא מקום שגריר צרפת בישראל, נכתב כמענה למכתב שמשפחת זיתוני שלחה לברוני לפני מספר שבועות. אשת הנשיא הביעה את תנחומיה וכתבה: "התרגשתי מאוד לקרוא את מכתבך ואת התיאור שאת מתארת בו את השתלשלות האירועים בבוקר הטראגי של ה-16 בספטמבר, בו איבדה בתך, לי, את חייה בצורה כה ברוטלית".

עוד כתבה ברוני במכתב כי "דרישתך לעשיית צדק היא דרישה לגיטימית לחלוטין ואני שותפה לה באופן מלא. גם אני יודעת עד כמה חזק גל ההזדהות וההתגייסות שהפרשה האיומה הזאת עוררה בקרב אזרחי ישראל, שרבים מאזרחי צרפת הצטרפו אליו". לדבריה של ברוני רשויות צרפת וישראל "משתפות פעולה באופן אקטיבי על מנת שההליכים שננקטו יושלמו במהירות וביעילות, זאת מתוך רצון לעשות צדק עם זכרה של לי ועם משפחתך שסבלה כה רבות".

עוד על המאבק להסגרת הדורסים
דורסי זיתוני דורשים: העמידו אותנו לדין בצרפת
ברוני לאמה של לי זיתוני: "שותפה לדרישתך לצדק"
החשוד בדריסת לי זיתוני נעצר בצרפת בחשד למרמה

(עדכון ראשון - 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully