וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: קרב המטאטאים של הכמרים בכנסיית המולד

למעלה מ-100 כמרים השתתפו בקטטה ההמונית שפרצה בכנסייה בבית לחם בזמן נקיונה לקראת חג המולד האורתודוקסי, בגלל סכסוך טריטוריאלי בין הפלג היווני לפלג הארמני. "זה קורה כל שנה"

אל תיתנו להם מטאטאים: סצינה הזויה ביותר נרשמה אתמול (רביעי) בכנסיית המולד בבית לחם, שם התרחשה קטטה המונית בה השתתפו כ-100 כמרים אורתודוקסים, יוונים וארמנים, שהיכו זה את זה עם מטאטאים - בעוד התיירים ההמומים שהסתובבו במקום מתעדים את ההתרחשות המוזרה עם מצלמות סלולריות. המהומה שככה לבסוף לאחר שאנשי המשטרה הפלסטינית פשטו על המקום והפרידו בין הניצים. לא נרשמו פגיעות בנפש.

עד רגע זה לא ברור מה הצית את המהומה, שפרצה במהלך הטקס השנתי המסורתי לניקוי הכנסייה לקראת חג המולד האורתודוקסי (החל שבוע אחרי חג המולד הקתולי). אולם מסתבר שיריבויות בין שני הפלגים - היווני והארמני - הן דבר שגרתי למדי בתקופה זו של השנה, ובעבר כבר התרחשו אירועים דומים בכנסייה, הניצבת במקום בו נולד ישו על פי המסורת הנוצרית. המחלוקות מתגלעות לרוב בשל מחלוקת על טריטוריה: איזה נתח משטח הכנסייה יוקצה למאמינים מכל אחד מהזרמים.

"זה קורה מדי שנה", הסביר לסוכנות רויטרס מפקד משטרת בית לחם, חאלד תמימי. לדבריו, השוטרים לא עצרו איש ממשתתפי הקטטה, שכן "כל המעורבים הם משרתיו של האל".

הכנסייה בת 1,700 השנים, אחד המקומות הקדושים ביותר לנצרות, מצויה בימים אלו במצב תחזוקתי רעוע למדי, בין היתר משום שהפלגים השונים מתקשים להכריע מי יממן את שיפוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully