וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: העצמות שאותרו ברמת הגולן - של חייל סורי

אתמול איתר מטייל את השרידים סמוך לתל חמרה, והיום הצליחו שוטרים לפלס דרך למקום, מעבר לשדות המוקשים הרבים. ככל הנראה, נגוזה התקווה כי מדובר בעצמות של אחד מנעדרי צה"ל

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ג'יליס; עריכה: גדי וינסטוק)

מסתמן כי הגופה העתיקה שאותרה בצפון אינה שייכת לישראל. שרידי העצמות שהתגלו אמש סמוך לתל חמרה שברמת הגולן, חולצו הבוקר (חמישי) ומועברים כעת לבדיקה. דובר מחוז צפון של המשטרה, יהודה ממן, אמר לוואלה! חדשות כי אנשי המחלקה לזיהוי פלילי וחיילי צה"ל פילסו את מסלול דרך שדה מוקשים לעבר הבונקר בו אותרו אמש העצמות. להערכתו, מדובר בעצמותיו של חייל סורי, ולא של אחד מנעדרי צה"ל.

שרידי גופת החייל סורי נמצאה בלב שדה מוקשים בצפון, דצמבר 2011. משה אסרף, ג'יליס
ציוד צבאי שנמצא לצד העצמות, הבוקר ברמת הגולן/ג'יליס, משה אסרף

עובר אורח מקיבוץ עמיר איתר אתמול את העצמות סמוך לתל חמרה ברמת הגולן. ברמה נערכו בשנים האחרונות חיפושים רבים אחר גיא חבר, שנעדר זה כמעט 15 שנה. לאחרונה התפרסם מידע חדש מפי חוקרת גרמניה, הטוענת כי פגשה את החייל הנעדר בבית הכלא בדמשק.

"מניסיון העבר הלא רחוק, היו מקרים בהם הבינו כי מדובר בעצמות סורים", אמר ממן. "זו הסבירות הגבוהה כרגע", הוסיף. התהליך, לדבריו, היה כרוך בקשיים רבים. מוקשים הטמונים בשטח שבו נמצאו העצמות, במוצב צבאי ישן, הפכו את משימת חילוץ העצמות לסכנת חיים.

בהמשך היום יועברו העצמות למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם יבחנו את גילן. ממן אמר כי לצד העצמות נמצאו גם בגדים, שייתכן ומדובר במדים, ואותרו גם ממצאים אחרים, ככל הנראה ציוד צבאי.

עוד בנושא
שרידי אדם ומדים נמצאו בלב שדה מוקשים בצפון
חוקרת גרמניה טוענת: פגשתי את גיא חבר בדמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully