וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו "צ'יטה" - השימפנזה מסרטי טרזן

הקוף האהוב מסדרת הסרטים שצולמה בשנות ה-30 וה-40 מת בבית מחסה לקופים בפלורידה בגיל 80 בשל אי ספיקת כליות. "הוא אהב לשחק כדורגל. האזנה למוזיקה נוצרית הייתה מרגיעה אותו"

כשמונה עשורים לאחר שכיכב בסדרת סרטי טרזן בשנות ה-30 וה-40, מת בסוף השבוע האחרון צ'יטה הקוף. קוף השימפנזה נאסף ביום שבת אל עמיו לאחר שסבל מאי ספיקת כליות. ההודעה על מותו של צ'יטה, שהיה אחד ממספר קופי שימפנזה שגילמו את הדמות לצדו של השחקן ג'וני וייסמילר, נמסרה מבית מחסה לקופים בפלורידה, שם שהה לאחרונה.

צ'יטה, שמת בגיל 80, היה השימפנזה הזקנה ביותר בעולם, כך מעריכים מומחים, לדבריהם תוחלת החיים של קופים מסוג זה נעה בין 40 ל-60 שנים. לדברי דבי קוב, דוברת בית הקופים בו שהה, צ'יטה הופיע בסרטים "טרזן איש הקוף" ו-"טרזן וחברו" שצולמו בין השנים 1932-1934. עם זאת, המסמכים שלדבריה מעידים על הופעתו של השימפנזה החביב בסרטים אלה "הושמדו בשריפה בשנת 1995". "אני בת 51 והכרתי אותו 51 שנים", סיפרה קוב על יחסיה עם הקוף, "הזיכרון הראשון שלי ממנו הוא בגיל 5 ומאז אני מכירה אותו. כבר אז הוא היה שימפנזה בוגרת".

"הוא אהב לשחק כדורגל", סיפרה קוב, "האזנה למוזיקה נוצרית הייתה מרגיעה אותו. הוא היה חברותי ומחובר לרגשותיהם של בני האדם". חוקר הקולנוע רוברט אוסבורן סיפר כי צ'יטה היה אחד הדברים שהקהל אהב ביותר בסרטי טרזן. "הוא גרם לאנשים לצחוק", נזכר אוסבורן, "הוא היה תמיד החלק הכייפי בסרטים. הוא היה כוכב אמיתי".

  • עוד באותו נושא:
  • טרזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully