וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות באירופה תרמו מיליוני אירו לשימור אושוויץ

אתר האינטרנט של מוזיאון אושוויץ פרסם מכתב ששלח ראש ממשלת צרפת לניצולת המחנה מארצו, בו הוא מודיע על החלטתו לתרום סכום כסף רב לשימור המחנה. גם מדינות אחרות תרמו סכומים גדולים

ממשלת צרפת הודיעה אתמול (שלישי) על החלטתה להקציב חמישה מיליון אירו לשימור מחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו שבפולין. אתר האינטרנט של מוזיאון המחנה מצטט מכתב ששלח ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, לסימון וייל, ניצולת אושוויץ ונשיאת כבוד של הקרן הצרפתית להנצחת השואה, בו הוא מסביר שהכסף יועבר במהלך חמש שנים החל משנת 2012.

"עברה המורכב של צרפת יצר בה קשר הדוק בין חוויה היסטורית וזהות קולקטיבית. זיכרון השואה נוכח מאוד בצרפת, במרחב הציבורי, בחינוך ובמסגרת יוזמות חברתיות רבות", כתב מנהל מוזיאון אושוויץ ד"ר פיוטר ציווינסקי, בהודעה באתר האינטרנט של המוזיאון.

לפני מספר חודשים פנתה פולין לקהילה הבינלאומית בבקשה להקים קרן של 120 מיליון אירו לשימור מחנה אושוויץ. עד כה הודיעו מספר מדינות - ביניהן גרמניה, פולין, אוסטריה, ארצות-הברית, בריטניה, ישראל - וכן האיחוד האירופי, על השתתפותם בקרן ותרמו סכום כולל של 97 מיליון אירו.

בנוסף לתרומת ממשלת צרפת, מספר ערים בצרפת תרמו גם הן לקרן באופן עצמאי, והיו לרשויות המקומיות הראשונות בעולם שתומכות בקרן. כמו כן, בעקבות התערבותו האישית של ראש ממשלת צרפת, האיחוד האירופי הקציב לפני שבועיים סכום מיוחד של ארבעה מיליון אירו לעבודות שימור באתר המחנה בשנת 2012, עוד לפני תחילת פעילות הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully