וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בוועדת הכלכלה: "היו"ר מדיר נשים"

פנחס וולף

28.12.2011 / 12:27

הרוחות התלהטו בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בהדרת נשים בתחבורה הציבורית. חברת הכנסת ברקוביץ' הטיחה בחבר הכנסת שאמה את הדברים לאחר שהוציאה מהדיון ואמר לה "תתאפסי על עצמך"

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) תולה את האשם בתופעה של הדרת נשים בתחבורה הציבורית במשטרה: "אתם לא נכנסים לא לירושלים, לא ליפו, לא למאה שערים. צריך לטפל בבעיית משטרת ישראל – להעביר תקציבים כדי שתהיה מדינת חוק ולא מדינת ההסתה של השבועות האחרונים", אמרה בדיון בוועדת הכלכלה שהתקיים היום (רביעי). בתגובה לשאלת יושב ראש הוועדה, כרמל שאמה הכהן (ליכוד), מי מבצע את ההסתה, היא השיבה: "אתה והוא והיא וכולם יחד. אתם מסיתים, ותפסיקו להסית". בתגובה ענה לה יו"ר הוועדה "תתביישי לך, תתאפסי על עצמך, את המלחמות שלך עם לבני אל תעשי כאן". לאחר שהמשיכה לדבר הוא הורה להוציאה מאולם הוועדה והיא השיבה לו: "אתה מדיר נשים".

ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, עדנה הראל, טענה בוועדה כי "קבענו בוועדה שאין הפרדה בתחבורה ציבורית, ואין אבחנה בין קווים שונים". הראל אמרה כי הח"כים והציבור טועים באומרם שיש הפרדה. "מבחינה מנהלית וציבורית אין אבחנה בין קווי שירות שונים. אסור ליצור שום התנהגויות כעניין של הסכמה מטעם המדינה. גם 'אגד' הונחתה לשנות את מאגר המידע שלה. למשל הייתה אבחנה לקווי חרדים. אם אישה מבקשת מרצונה לשבת מאחור – זאת זכותה, אך היום אין קווי מהדרין".

אייכלר: "שאשה תעלה איפה שהיא רוצה"

בניגוד לדבריה, נתוני משרד התחבורה שנדונו בוועדה מלמדים כי לעומת הדו"ח של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת שפורסם אתמול, חל זינוק של כמעט 100 אחוז במספר קווי ה"מהדרין" בעשור האחרון. בדו"ח שפורסם אתמול דווח על 30 קווי מהדרין הפועלים כיום ואילו מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, סיפר היום בוועדה כי ישנם לא פחות מ-55 קווים כאלו.

לדברי אלבז, "בשנת 2011 בקווים המוגדרים כ'מהדרין' נערכו 4,250 בדיקות, מהם 1,150 בדיקות מתערבות בהן הבקר או הבקרית יושב במתכוון בחלק הלא נכון באוטובוס. ב-56 מקרים הנוסע ביקש לעבור מקום. ב-15 מהמקרים הבקר החליט לעבור מקום, משום שחשש שזה יתפתח כלפי אלימות". עוד סיפר כי מדיניות משרד התחבורה היום היא לצמצם את פער המחירים בין קווים מופרדים לבין קווים מקבילים רגילים.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) מתח ביקורת על הבדיקות הרבות ואמר כי "באינקוויזיציה לא עשו כל כך הרבה בדיקות. ברוסיה הסובייטית לא היו כל כך הרבה בדיקות". אייכלר הוסיף ואמר כי "חרדים מתקשרים אלי ואומרים לי האם צריך להכין נשק כי תהיה מלחמת אזרחים. סבא וסבתא שלי לא נסעו בקווי מהדרין. יש לי הצעה מעשית: שמשרד התחבורה ואגד יפתחו את כל הדלתות, שאשה תעלה איפה שהיא רוצה".

עוד בנושא:
חרדי קרא לחיילת באוטובוס בירושלים "פרוצה" ונעצר
אלפים הפגינו בבית שמש: "יריקה על ילדה - כמו על כולנו"
פרס: המדירים - מיעוט מסוכן, שיעברו בעצמם לצד השני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully