וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'ורוס במתכון התפוצצו - עיתון יפצה את קוראיו

אחרי 7 שנים, קבע בית המשפט העליון בצ'ילה כי כל מי שניסה את המתכון במוסף הנשים של "לה טרסרה" לא יכול היה להימנע מהגורל המר - והרותח: בשל טמפרטורה גבוהה מדי, 13 נכוו מנתזי שמן

לרוב, מתכון גרוע נחשב לכזה שמניב מאפה צמיגי או תבשיל תפל. במקרה הבא, מתכון למאפה שומני וממכר גרם סכנת חיים ממשית: בתום משפט מסורבל, שנמשך שבע שנים והתגלגל בין שלוש ערכאות משפטיות, נקבע כי עורכי עיתון גדול בצ'ילה התרשלו, כשלא טרחו לבדוק מראש מתכון שפרסמו לצ'ורוס - אותן פחזניות דקות וארוכות, מטוגנות בשמן עמוק ומצופות בסוכר, הנפוצות מאוד ברחבי העולם דובר הספרדית.

לפי דיווח ב-BBC, המתכון פורסם בשנת 2004 במוסף הנשים של היומון הנפוץ, "לה טרסרה". זמן קצר אחרי שהופץ הגיליון לחנויות, החלו להופיע דיווחים על בשלנים חובבים - מרביתם נשים - שטופלו בבתי החולים ברחבי המדינה בשל כוויות חמורות. בפסק הדין נכתב כי כמה מהתובעים דיווחו כי השמן התפוצץ במחבת ניתז בכמה מקרים "בצורה כה אלימה, הגיע לתקרה וכיסה לחלוטין" את המתלונן.

בית המשפט העליון בסנטיאגו קבע כי מי שמילא אחר ההוראות המדויקות של המתכון "לא יכול היה להימנע" מהגעה לשלב במתכון שבו היה עליו לחמם את השמן לטמפרטורה גבוהה מדי, שגרמה לפיצוץ בלתי נמנע של הפחזניות ולהתזת השמן. מו"ל העיתון, לפי פסק הדין, ישלם פיצויים בסכום כולל של 125 אלף דולרים ל-13 תובעים, מהם 11 נשים. הפיצוי הקטן ביותר נקבע על סך של 279 דולרים, והגבוה ביותר - 48 אלף דולרים. המו"ל הודיע כי יכבד את ההחלטה.

לכבוד חנוכה: מתכון לצ'ורוס (בדוק ומאושר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully