וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות בלבד ל"מורה המתעללת" מכת האיתקה

גלעד גרוסמן

26.12.2011 / 11:15

המורה מנתניה שחברה לשי אברהמוף, מנהיג הכת הקיצונית שהתאבד בתא המאסר, הודתה במעשיה וחתמה על הסדר טיעון. בפרקליטות מסבירים: למרות האלימות הקשה כלפי הילדים, "מדובר בתיק ייחודי"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע הבוקר (שני) את "המורה המתעללת", שהודתה בהסדר טיעון בהתעללות בקטין במסגרת כת איתקה. מי שנחשב למנהיג הכת, שי אברהמוף, התאבד בתלייה בבית הכלא בחודש מאי 2010.

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה לבקש לגזור שישה חודשי עבודות שירות על הנאשמת, מורה לערבית בת 45 מנתניה. גזר הדין יינתן בעוד כחצי שנה, כדי לאפשר לצדדים לבחון את התפתחות ההליך הטיפולי שבו נמצאת הנאשמת, ולאחר מכן, ייתכן שהפרקליטות תגמיש את עמדתה עוד יותר.

לפי כתב האישום המקורי שהוגש נגד הנאשמת, כ', ונגד שני נאשמים נוספים - בן זוגה לשעבר של המורה ונגד אישה נוספת - המורה הינה אמם של שני ילדים, בני 11 ו-15. באוגוסט 2004, היא הכירה את אברהמוף, שהציג את עצמו כמדריך רוחני, בין היתר בתחום הדרכת משפחות, והעניק לה הדרכה הורית בתשלום, על בסיס שבועי. ב-2006, אברהמוף הכיר למורה את בן זוגה. השניים חיו יחד, ונפרדו לפני כשנתיים.

שי אברהמוף מובא להארכת מעצר בחשד להתעללות בעשרות ילדים. אורי לנץ
מנהיג הכת, שי אברהמוף. התאבד זמן קצר אחרי חשיפת הפרשה/אורי לנץ

לפני כשבועיים, גזר בית המשפט חצי שנה עבודות שירות על שני הנאשמים הנוספים בפרשה, בן זוגה לשעבר של האישה, שהודה והורשע בהסדר טיעון בהתעללות בקטין, ועל נאשמת נוספת, שהורשעה בסיוע להתעללות.

הפרקליטות: יש תיקים שחושבים לגביהם מחוץ למסגרת

בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין פרקליטות מחוז מרכז לעורכי דינה של האם, קנת מן ושחר אלדר, בסיומו הוגש הבוקר כתב האישום המתוקן, שמתאר מסכת אלימות שספגו ילדיה מידיהם של חברי הכת, אולם מדגיש גם שהנאשמת עצמה הייתה קורבן לאלימות.

בפרקליטות מסבירים כי הוחלט הסדר טיעון יוצא דופן עם האישה, למרות האלימות הקשה שננקטה כלפי הילדים. "מדובר במקרה חריג וייחודי בנסיבותיו", אמרה הבוקר התובעת, עו"ד יעל תרם מפרקליטות מחוז מרכז. "לפעמים, יש תיקים שצריך לחשוב לגביהם מחוץ למסגרת", אמרה. לדבריה, האם הכתה את ילדיה "בנסיבות מאוד מיוחדות ומסוימות", שנבעו משליטתו של אברהמוף בחייה, וציינה כי בפרקליטות מייחסים חשיבות רבה לשיקום הקטינים ולשיקום האם. יצוין כי הילד הבכור מתגורר כיום עם אמו.

הצליפה בבנה בחובט שטיחים "כדי לחנך"
שי אברהמוף התאבד בתלייה בכלא הדרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully