וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: נעצרו ישראלים שעבדו במכירות בקניונים

לפחות 11 נעצרו באזור הליפקס בחשד לעבודה באופן לא חוקי במכירת מוצרי חימום ערב חג המולד. מעצרים נוספים נערכו כנראה באזור אוטווה. באחרונה החמירה קנדה את האכיפה בתחום ההגירה

לקנדים נמאס מהרוכלים הישראלים? המשטרה בקנדה עצרה בשבוע שעבר לפחות 11 ישראלים שעבדו באופן לא חוקי בשטח המדינה, במכירת מוצרים בעגלות בקניונים. בסוף השבוע דיווחו כלי התקשורת בקנדה על המעצרים שערכה רשות ביקורת הגבולות הקנדית (CBSA) ביום שלישי בשלושה קניונים בעיר הליפקס שבנובה סקושה, במזרח המדינה. אתר החדשות הישראלי-קנדי "שלום טורונטו" הוסיף כי מעצרים נוספים נעשו גם בעיר הבירה אוטווה, וכי בסך הכל נעצרו עשרות עובדים זרים לא חוקיים, רובם ישראלים.

לפי הדיווחים, עשרה מהעצורים, שעסקו במכירת שקיות חימום ומוצרי חימום נוספים בקיוסקים ניידים ערב חג המולד, הובאו ביום רביעי בפני שופט. שמונה מהם הואשמו, הודו והורשעו, ונגזר עליהם קנס בסך 1,000 דולרים. שניים נוספים שוחררו בערבות ונקבע להם תאריך משפט בפברואר (בינתיים הופקדו דרכוניהם בידי הרשויות כדי שלא יוכלו לעזוב את המדינה). בין השניים נמצא אחד החשוד גם בהעסקת עובדים באופן לא חוקי. ביום חמישי נעצר חשוד נוסף, 11 במספר, אך שוחרר בתום תשאול ללא כתב אישום.

צפו בשיווק אגרסיבי ישראלי בפעולה, בקניון אי שם בצפון אמריקה:

קנדה החמירה בשנה האחרונה את מדיניותה כלפי הגירה לא חוקית, ואף הגבירה את אמצעי האכיפה בנושא, במסגרת "צו הגירה" (Immigration Act). אלברט פרייס, ראש מחלקת החקירות ברשות ביקורת הגבולות, הסביר במסיבת עיתונאים ביום שישי כי כל הישראלים האחרונים נעצרו במסגרת הצו, וכי הם ככל הנראה צפויים להעיות מגורשים. המעצרים, לדבריו, נעשו "בתום חקירה ממושכת", שנפתחה לאחר קבלת מידע מודיעיני. הוא הוסיף כי בעבר כבר נעצרו ישראלים בקנדה בנסיבות דומות, אולם מעצרים בהיקף כזה הם חריגים לאזור נובה סקושה.

במסגרת המעצרים, פשטו בלשים על בית בהליפקס שככל הנראה שימש למגורי חלק מהישראלים. "חשדתי במשך זמן מה לגבי מה שמתרחש בבית הזה", אמר אחד השכנים לאתר החדשות הקנדי "מטרו". לדבריו, הבית תמיד היה הומה אדם ומחוצה לו תמיד חנו מספר מכוניות, עם לוחיות זיהוי של קוובק. יש לציין כי בסוף החודש שעבר נעצרו 15 ישראלים בקוובק. לפי דיווחים נוספים, בחודש נובמבר לבדו נעצרו בקנדה 50 ישראלים שמכרו באופן לא חוקי מוצרים מים המלח.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully