וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם גינה את הפיגועים בסוריה - אך לא את אסד

מועצת הביטחון שלחה את תנחומיה להרוגים בפיגוע הכפול בדמשק, אך שוב נמנעה מלצאת בגלוי נגד הנשיא הסורי. שגריר רוסיה באו"ם גיבש נוסח מרוכך לסנקציות נגד דמשק - שהופל על ידי גרמניה

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה לפנות בוקר (שבת) גינוי חריף למעשי האלימות בסוריה, שגבו עד כה את חייהם של למעלה מ-5,000 בני אדם. עם זאת, ההודעה - ובה תנחומים למשפחות הקורבנות - לא כללה גינוי לממשלת סוריה. ככל הנראה, שגריר סוריה באו"ם, ויטלי צ'ורקין, הצליח ברגע האחרון לרכך את נוסח הגינוי, כדי להשיג את הסכמתן של כל חברות המועצה לאישורו.

15 חברות המועצה גם לא הצליחו להגיע להסכמה על נוסח טיוטת ההצעה הרוסית לסיום המשבר בסוריה באמצעות הטלת עיצומים שונים עליה, מפני שגרמניה טענה כי הנוסח אינו חמור מספיק. לדברי השגריר הרוסי צ'ורקין, מוסקבה לא תסכים להטיל אמברגו נשק על סוריה. "זה פשוט לא יקרה", הבהיר. "אנחנו יודעים במה דברים אמורים, ראינו מה קרה בלוב", אמר, "אסור לספק נשק לממשלה, אבל אפשר לתת נשק לגורמים אחרים?", תמה, ברמיזה לנשק שסיפקו מדינות המערב למורדים נגד שלטונו של מועמר קדאפי. צ'ורקין התעמת מילולית בנושא לוב עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, שהאשימה אותו, בתורה, ב"תכסיסים זולים" בניסיון למנוע דיון אמיתי בנושא סוריה במועצת הביטחון.

מוקדם יותר, הביע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, דאגה רבה מאירועי היממה האחרונה בסוריה, ומפיגועי הטרור בבירה דמשק, שגבו את חייהם של 44 בני אדם. "הממשלה הסורית צריכה ליישם לאלתר את יוזמת השלום של הליגה הערבית", אמר באן, והביע תמיכה בהגעתם הצפויה, ביום שני, של פקחי הליגה הערבית לדמשק. הוא אמר כי הוא מצפה שתינתן להם גישה חופשית לסייר בכל מקום.

גורמי ביטחון בדמשק טענו כי מחקירה שביצעו, עולה כי אנשי אל-קאעדה אחראים לפיגוע הכפול שהיה אתמול בדמשק. שני פיצוצים עזים נשמעו במרכז הבירה הסורית, והטלוויזיה הרשמית דיווחה כי מחבל מתאבד התפוצץ במכונית תופת מחוץ לבניין של מנהלת הביטחון הכללי, מגופי הביטחון המרכזיים במדינה. מחבל נוסף פוצץ מכונית עמוסה בחומרי נפץ, סמוך לבניין ביטחוני אחר בעיר. אף גורם לא קיבל על עצמו אחריות למתקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בניסיון לרתום את הפיגוע לטובת המשטר עם הגעת הפקחים למדינה, ובמטרה להציג את סוריה כנפגעת העיקרית ממלחמת האזרחים המתחוללת במדינה, הציגה סוכנות הידיעות הסורית תמונות זוועה שצולמו ברחובות דמשק אחרי שני הפיצוצים. בנוסף, דווח כי פקחי הליגה הערבית הגיעו לזירת הפיגועים וסיירו במקום, אך גורמים רשמיים במשלחת סירבו לאשר את הדיווח.

אחמד רמדאן, בכיר אופוזיציה סורי היושב בקנדה, סבור כי הנשיא הסורי, בשאר אסד, עומד בעצמו מאחורי הפיצוצים שהרגו רבים מאנשיו. לדבריו, דמשק מנסה להראות למשקיפי הליגה הערבית שהמצב בסוריה מסוכן. בחיזבאללה, לעומת זאת, טוענים כי דווקא כוחות אמריקניים היו מעורבים בפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully