וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש החברה שדווח כי מוצריה נמצאו באירן: זוכה פרס ביטחון ישראל

שרגא כץ, יו"ר דירקטוריון "אלוט תקשורת" שמכרה לכאורה ציוד אלקטרוני שהגיע לאירן, זכה פעמיים בפרס ועמד בעבר בראש מחלקה במשרד הביטחון. אלוט: "אין דרך לאתר מוצרינו לאחר המשלוח"

בראש החברה הישראלית שדווח כי טכנולוגיות שיצרה הגיעו לאירן עומדת - למרבה ההפתעה - אישיות ביטחונית בעלת מוניטין ויוקרה. יו"ר דירקטוריון חברת "אלוט תקשורת", שרגא כץ, זכה בעבר פעמיים בפרס ביטחון ישראל היוקרתי. על פי קורות החיים שלו כפי שהופיעו באתר החברה, כץ אף עמד בראש המחלקה למחקר ופיתוח אלקטרוני במשרד הביטחון. עוד צוין, כי הוא שירת בצה"ל במשך 17 שנים.

בסוכנות בולמברג דווח אתמול (שישי) כי "אלוט תקשורת", שבסיסה בהוד השרון, שלחה את המוצר, ששמו NetEnforcer, לחברת הפצה דנית, שם הסירו עובדיה כל סממן מזהה מהמוצר וארזו אותו מחדש. מדובר בטכנולוגיות שדווח כי הן מסוגלות לבצע פעולות מעקב באינטרנט. אז, נשלח הציוד למפיץ טכנולוגיה שלישי באירן, אדם המוכר לעובדי החברה הישראלית והדנית רק בשמו הפרטי – "חוסיין".

משרד הביטחון חוקר הדיווח

בכך, לכאורה, הופר איסור הסחר שמוטל על מגעים עסקיים עם אירן. "האיסור הזה כולל הכל", אמר גבריאל בר, מנהל המחלקה המזרח תיכונית במשרד התמ"ת. "ייבוא, ייצוא, ישיר או עקיף". חברה ישראלית אינה מורשה לסחור עם אירן בשום דרך". עם זאת, על פי בלומברג, שלושה אנשי מכירות בחברה הישראלית סיפרו כי היה ידוע היטב בתוך החברה שהתחנה הסופית של הציוד היא אירן.

ממשרד הביטחון נמסר כי המשרד החל בבדיקת הדיווח, ובהתאם למידע והפרטים שיתקבלו יוחלט על המשך דרכי הפעולה. לוואלה! חדשות נודע כי הממונה על הביטחון במשרד הביטחון והאגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני החלו בבדיקת הפרטים שפורסמו בתקשורת הזרה.

בכירים בחברה אמרו לסוכנות בלומברג כי אין להם כל מידע על כך שהציוד מגיע לאירנים וכי הם בודקים את העסקאות שביצעה החברה הדנית. "אנו לא מאשרים שום עסקת מכירה לאירן", אמר ג'יי קליש, מנהל באלוט. לדבריו, אם המוצרים נשלחו לשם באמצעות החברה הדנית, "מדובר בהפרת החוזה עמנו". הוא הוסיף כי לחברה מאות מפיצים וכי קיים קושי לעקוב אחר תפוצת המוצרים, שכן רבים מהמשתמשים לא יוצרים קשר עם החברה לאחר שרכשו מוצר.

מחברת אלוט נמסר בתגובה כי "הציוד של החברה לא מיועד למטרות מעקב". בהודעה מטעם נשיא החברה, רמי הדר, נמסר כי הציוד שהיא מייצרת אינו נתון תחת פיקוח חוקי הייצוא הצבאי של ישראל. עוד נמסר כי "אלוט מוכרת את מוצריה דרך רשת של מפיצים ברחבי העולם. מלבד אמצעים חוזיים אין דרך אלקטרונית לאתר או לנטרל את מוצריה לאחר המשלוח, אלא אם משתמש הקצה יוזם את החיבור. החברה חוקרת צעדי מנע במטרה לשפר את השליטה על היעד הסופי של מוצרינו והיא תמשיך לחקור את ההאשמות האמורות לעיל".

עוד בנושא
דיווח: מאיפה הגיע לאירן ציוד מעקב מודיעיני? מישראל

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully