וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזכרו: בעצרת האו"ם עמדו לכבוד קים ז'ונג איל

22.12.2011 / 0:15

תוכנית הגרעין שלו לצד מדיניות החוץ האגרסיבית שנקט איימו על העולם המערבי, אולם עצרת האו"ם החליטה לאשר את בקשת צפון קוריאה לכבד את זכרו של קים ז'ונג איל, שמת השבוע

"איום ממשי על ארצות הברית ובנות בריתה", כך כינה בחודש שעבר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, שנפטר ביום שני. אולם היום (חמישי) החליטה עצרת האו"ם לאשר בקשה שהוגשה על ידי צפון קוריאה לציין את מותו של המנהיג המת. במשך 25 שניות עמדה עצרת האו"ם לכבודו, ולאחריה חזרה העצרת לעניינים שעל סדר היום. מספר מדינות, בהן ארצות הברית, יפן ומדינות האיחוד האירופי החרימו את המחווה.

"זו חובתי העצובה לקיים מחווה לזכר קים ז'ונג המנוח, מזכ"ל מפלגת הפועלים של קוריאה, יושב ראש ועדת הביטחון של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ומפקד צבא העם של קוריאה שנפטר ביום שבת האחרון", ספד נשיא העצרת הכללית של האו"ם, עבד אל עזיז אל נאסר, בטרם עמדו כל צירי האו"ם שנכחו לזכרו של המנהיג השנוי במחלוקת.

מספר דיפלומטים מערביים טענו כי בקשתה של פיונגיאנג היא חריגה ואמרו כי הופתעו לגלות שנשיא העצרת אישר אותה. לשם השוואה, סיפר בכיר במשלחת הצ'כית לאו"ם כי ארצו לא ביקשה מהאו"ם מחווה דומה לאחר שנשיא צ'כיה לשעבר וואצלב האבל מת ביום ראשון. אולם מנגד אל נאסר טען כי מדובר בהחלטה פרוצדורלית, וכי המחווה הוענקה לצפון קוריאה מתוקף היותה חברה מלאה באו"ם ומתוקף היותו של קים ז'ונג איל מנהיג מדינה מכהן בעת מותו.

בקשה לקיים דקת דומייה הוגשה גם למועצת הביטחון של האו"ם אך נדחתה בטיעון ש"זה נראה לא יאה", כך לטענת דיפלומט שדיבר בעילום שם עם סוכנות הידיעות רויטרס. יצוין כי צפון קוריאה נתונה תחת סנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם בשל תוכנית הגרעין שלה.

עוד על מותו של שליט צפון קוריאה
הופעה ראשונה לשליט צפון קוריאה: מעל ארון אביו
קים ז'ונג איל, מנהיג צפון קוריאה, מת בגיל 69
מות קים ז'ונג איל: חשש מאי יציבות אזורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully