וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת הרכבת בבית יהושע: הסדר טיעון עם בכירי הרכבת

גלעד גרוסמן

21.12.2011 / 13:41

במסגרת הסדר טיעון תודה הרכבת בגרימת מוות ברשלנות של חמישה נוסעים שנהרגו בתאונה ליד בית יהושע ביוני 2006. הנהג שהותיר את רכבו על המסילה יואשם בהריגת הנוסעים

כתבי אישום שהוגשו נגד מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, עופר לינצ'בסקי, ויובל בלום - בכיר נוסף ברכבת, יימחקו. כך הוחלט בעקבות הליך גישור שהתקיים בין הפרקליטות לנאשמים במעורבות לתאונת הרכבת הקטלנית בית יהושע ביוני 2006 בה נהרגו חמישה בני אדם. המשא ומתן בתיק, שהתנהל בין הפרקליטות ופרקליטי הנאשמים - עורכי הדין דוד ליבאי, רועי בלכר ובני כץ, הועבר לגישור בפני השופט זכריה כספי והיום (רביעי) הסתיים ההליך.

ההסדר שהושג טעון עדיין את אישור משפחות ההרוגים ובתחילת פברואר צפוי להיות מוגש כתב אישום חדש נגד הראל אבן שהיה סמנכ"ל ברכבת אשר יודה בעבירה של התרשלות, והרכבת כגוף תודה בגרימת מוות ברשלנות. כמו כן, יוגש הסדר הטיעון שגובש עם נהג הרכב הפרטי, יונתן ועדיה, שרכבו נתקע על המסילה - הוא יודה בחמישה מקרי הריגה והפרקליטות תבקש לגזור עליו שמונה שנות מאסר.

מדובר באחת מתאונות הרכבת הקשות שהיו במדינת ישראל. ועדיה נתקע עם רכבו על מסילת הרכבת סמוך לבית יהושע. הרכבת שהגיעה במהירות לא הספיקה לבלום ופגעה ברכב וגרמה למותם של חמישה בני אדם. במרץ אשתקד, ארבע שנים לאחר התאונה, הוגש כתב אישום שייחס לינצ'בסקי, בלום ואבן עבירה של גרימת מוות ברשלנות. ועדיה עזב תחילה מהארץ אולם לאחר שובו הואשם בהריגת חמשת הנוסעים.

תאונות רכבת בישראל - כותרות נוספות:
65 פצועים קל בהתנגשות רכבות סמוך לנתניה
7 הרוגים בהתנגשות בין רכבת למיניבוס בדרום
היסטוריה של אסונות: מהבונים ועד רבדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully