וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין דורסי לי זיתוני לארגוני פשע צרפתים?

אמיר זוהר

21.12.2011 / 6:00

בעולם התחתון ובמשטרה יודעים כי שני החשודים בדריסת לי זיתוני מקורבים לחבורת נוכלים שהונו את המע"מ הצרפתי.קצין משטרה בכיר: "נתפשו מאות מיליוני אירו ונעצרו "

אריק רוביק וקלוד-איזק חייט, שני האזרחים הצרפתים אשר נהגו בג'יפ ה-ב.מ.וו שדרס למוות את לי זיתוני, מוכרים כחברים ברשת אשר מעורבת בהונאה ומרמה של שלטונות המע"מ בצרפת, כך מדווחים גורמים בעולם התחתון בישראל –על פי דיווחים שהצטברו בחודשים האחרונים גם בכמה מיחידות החקירה הרגישות של המשטרה. אמש (שלישי), לאחר חודשים רבים של משא ומתן קונסולרי בין ישראל וצרפת בעניין ההסגרה, ואחרי שמשטרות ישראל וצרפת העבירו ביניהן מידע מודיעיני רב בנוגע לפרשות המרמה, נעצר רוביק בצרפת בחשד לעבירות מרמה בהן הוא כבר היה חשוד בעבר.

בשנים האחרונות מתגוררים ומבלים באזורי היוקרה ברחבי הארץ, מנתניה ועד אשדוד, כמה עשרות עבריינים יהודים צרפתים המוכרים היטב בעולם התחתון במדינותיהם, כמו גם למשטרה בצרפת וליאחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית וחמורה) של משטרת ישראל. במרבית המקרים אין מדובר בעבריינים אגרסיביים במובן הקלאסי של גביית דמי חסות, סמים, רכוש וכדומה, אלא בעבריינים מהפרופיל של רוביק וחייט, צעירים יחסית, בני טובים ובעלי משפחות, אשר מתמחים בעקיצות כלכליות בהיקפים של מאות מיליוני אירו מגופים ציבוריים ומשרדי ממשלה בצרפת ובמדינות נוספות במערב אירופה.

סביב העבריינים הללו, שחלקם מבוקשים לחקירות שונות באירופה, מצוי מעגל רחב של שותפים צרפתים, חברים וקרובי משפחה, הניזונים מהרווחים הנצברים מביצוע מגוון סוגי פשיעה. מדובר באנשים שלא נתפסו ואינם מוכרים לשלטונות החוק, אשר מגלגלים סכומי עתק בפעולות להסתרת הכסף והלבנתו, בין היתר באמצעות השקעות בעסקים חוקיים ורכישת נכסים. עקב האכילס שלהם הוא גילם הצעיר, והפוזה שלהם – בזבוזים ובילויים ראוותניים, כולל הימורים כמובן.

הונאות המע"מ

"באחת הפרשות שנחקרו כאן לאחרונה נתפסו מאות מיליוני אירו ונעצרו כמה עבריינים מצרפת שהפכו את ישראל ל'נקודת הלבנה' בדרך של הכספים למעצמת ההימורים העולמית החדשה מקאו", סיפר קצין משטרה בכיר המעורב בחקירות של יאחב"ל. הקצין התייחס לפרשת הונאה בינלאומית שבמסגרתה עקצו נוכלים צרפתים יהודים את המע"מ הצרפתי ואת המשרד לאיכות הסביבה של צרפת. בעקבות אמנת קיוטו, המאפשרת למפעלי תעשייה באיחוד האירופי לרכוש מכסות של זיהום אוויר (פליטות פחמן דו חמצני), הוקמו בורסות לקנייה ומכירה של נקודות זכות לפליטה של פחמן דו חמצני. גורמים עבריינים למדו לנצל את הפירצה - הם מקימים חברות פיקטיביות שרוכשות בבוקר אחד נקודות לזיהום אוויר, ובערב מוכרות את הנקודות הללו למפעלים לגיטימיים. את הפרשי המע"מ, בהיקפים של מיליארדי אירו, משלשלים לכיסם הבעלים האלמונים של החברות הפיקטיביות.

חקירת פרשה זו נערכה בארץ לפני כשנה על ידי שופט וחוקרים מצרפת, בליווי יאחב"ל, במהלכה הוחרמו נכסים בשווי 100 מיליון שקלים, וכן ישראלי צרפתי אחד נעצר בצרפת. במקביל, רכשו עבריינים צרפתים בארץ נכסי נדל"ן בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בפרויקטים הכי נחשקים באזור המרכז, נכסים מסחריים ומכוניות פאר מכל הבא ליד. הם מבלים במקומות הכי מפוארים ומתחככים בבראנז'ה של האוליגרכים הרוסים בארץ. אולם חשוב מכך היא העובדה שהם החלו להסתכסך בינם לבין עצמם על רקע עסקאות פיננסיות כאלה ואחרות, בצרפת ובישראל, וכן בשל משחקי אגו שיצאו פרופורציה.

על רקע כל זאת, חלק מהצרפתים המאוימים יצרו קשר עם ארגוני פשיעה בישראל, והסתובבו עם שומרי ראש המזוהים עם ארגוני פשיעה שונים . אלה מצידם, מגלים התעניינות רבה בכסף הגדול של הצרפתים, וביאחב"ל מודאגים מחשש שארגוני פשיעה ייכנסו לקרבות ביניהם, במטרה להגן על הצדדים השונים של הגורמים הצרפתים.

נוכח חשש זה, במשטרה בודקים לאחרונה את החשד כי יתכן ואחד ממקרי הרצח המפורסמים שהתרחשו כאן לאחרונה בוצע על רקע זה ולא על בסיס סכסוך מוכר בין הנרצח לבין עבריין בכיר שהיה בעימות ממושך עימו. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully