וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית מרחץ בן 1,600 שנים נמצא ליד בית שמש

החוקרים שחשפו את בית המרחץ המשתרע על חצי דונם סבורים כי הוא שימש חלק מאורחן על דרך שחצתה את עמק איילון או חלק מאחוזה כפרית של איש אמיד, "ממש כמו היום"

בית מרחץ עתיק, לפי ההערכות מהמאה הרביעית או החמישית לספירה נמצא היום (שלישי) באתר חפירה ארכיאולוגית של רשות העתיקות סמוך למושב תרום, מצפון לבית שמש. במהלך עבודות תשתית של חברת "מקורות" להנחת קו מים חמישי לירושלים, ביצעה רשות העתיקות חפירה במקום במהלכה התגלה בית המרחץ העתיק שמשתרע על פני כחצי דונם.

לדברי ד"ר רינה אבנר, שמנהלת את החפירה יחד עם ד"ר יצחק פז מטעם רשות העתיקות אמרה לאחר חשיפת התגלית כי בשטח ניתן היה לראות את שרידי החדר הקר, חדר המים הפושרים והחדר החם, וכן את החצר שנצמדה מצפון מזרח לחדרי המרחץ. "באחת הפינות של החצר הייתה בריכה קטנה של מים קרים, אליה עלו מן החצר בשתי מדרגות", סיפרה.

לדברי ד"ר אבנר, "ייתכן שבית המרחץ שימש אורחן על דרך עתיקה שחצתה את דרום עמק איילון לאורך נחל הראל, וייתכן גם שהיה חלק מאחוזה כפרית של בעל אדמות אמיד - ממש כמו שהיום ניתן למצוא בריכות בגינות של וילות בקיסריה". הוא הוסיף כי הרחצה בבתי מרחץ בתקופה הביזנטית "המשיכה את המסורת הרומית, בתי מרחץ דומים נמצאו בעבר בלטרון ובקיסריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully