וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אמן בדרך לכלא בגלל פוחלצי מוטציות?

טקסידרמי נוסח פלורידה: בין יצירותיו של אנריקה דה מולינה ניתן למצוא עז עם ראש ברבור כפול וכנפיים, סנאי-סרטן וציפור-צב. הוא צפוי לחמש שנות מאסר, לאחר שהודה בהברחת מינים נכחדים

רבים משווים את אנריקה גומז דה מולינה, אמן טקסידרמי (פחלוץ חיות) הפועל במיאמי שבפלורידה, לד"ר פרנקנשטיין - בגלל אופי היצירה שלו: פוחלצים מוטנטיים של בעלי חיים "מיתולוגיים", המורכבים בפועל מחלקים של חיות שונות. ניתן להתווכח לגבי מידת הטעם שבדבר, אך זו לא הסיבה שבגללה דה מולינה עלול למצוא עצמו בכלא - הסיבה היא שהוא הודה בתחילת החודש, בתום חקירה משטרתית, באישומים של הברחת מינים בסכנת הכחדה. גזר דינו יימסר במרץ הקרוב, כשהעונש המקסימלי על העבירה בה הודה עומד על חמש שנות מאסר, וקנס בסך 250,000 דולרים.

יש לציין כי עבודתו של מולינה, שמעיד כי הוא פועל בהשראת ההנדסה הגנטית, כבר זכתה בשנים האחרונות לתהודה בעולם האמנות, וכמה מיצירותיו מוצעות למכירה בסכומים המגיעים ל-80,000 דולרים. כמה מיצירותיו הבולטות מוצגות בימים אלו ביריד האמנות השנתי בעיר, "Miami Art".

צפו במצגת מיצירותיו של דה מולינה באתר שלו

סרטון מלפני שנה המתעד את עבודתו של דה מולינה:

לפי פרטי כתב האישום שצוטטו בעיתון "סאות' פלורידה סאן סנטינל", דה מולינה הבריח חיות בסכנת הכחדה ממדינות שונות, בהן קנדה, סין, האי באלי שבאינדונזיה, תאילנד והפיליפינים - ובהם, בין היתר, גולגולות של קופי אוראנגוטן, נחשי קוברה, לוריסים איטיים (מעין קרובים של הקופים), פנגולינים (סוג של דוב נמלים עם שריון) וציפורים נדירות שונות. לפי האישום, בידיו לא היו המסמכים הנדרשים כדי לייבא חיות כאלו, ולדברי המשטרה, הוא היה מודע היטב לכך שהוא עובר על החוק, שכן ביקש מהאנשים שהביאו לו את החיות לעטוף אותן בנייר פחמי כדי למנוע את איתורן במכונות שיקוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האופי הבלתי אפשרי של היצירות שלי גורם לי אושר ועצב בעת ובבעונה אחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין כי לפחות לדברי מולינה, כוונותיו היו טובות - לעורר מודעות לסכנה הנשקפת לעולם החי מהתערבות אנושית מוגזמת. "האופי הבלתי אפשרי של היצירות שלי גורם לי אושר ועצב בעת ובבעונה אחת", העיד החודש בראיון לבלוג מקומי במיאמי. "האושר מגיע מחוויית הפנטזיה, ואילו העצב נובע מכך שאנחנו משמידים את כל הדברים הנפלאים האלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוונות היו טובות. סנאי-ציפור עם שריון צב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully