וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: דיאטה עושה אותנו רזים - וחכמים יותר

רבים סולדים מדיאטות ונמנעים מהן כמה שניתן, אולם תמיד היה ברור ששמירה על משטר תזונה קפדני הוא בריא. כעת מגלים חוקרים מאיטליה כי אכילה נכונה טובה גם לזיכרון וליכולות המנטאליות

הפחתת מספר הקלוריות שאנו צורכים היא טובה לבריאות וגם לגזרה, אולם מחקר חדש חושף כי צמצום כמות המזון שאנו אוכלים עשויה גם לעשות אותנו חכמים יותר. קבוצת חוקרים איטלקים מצאה כי תפריט דל קלוריות מפעיל גן שמאפשר למוחנו לתפקד כהלכה לאורך שנים רבות יותר.

מחקרים קודמים מצאו כי צריכת קלוריות מופחתת מאריכה חיים ומקטינה את סיכוי ללקות במחלת השיטיון בגיל מאוחר, אולם לא היו בטוחים לגמרי מדוע. כעת טוענים החוקרים, מאוניברסיטת הלב הקדוש ברומא, כי צמצום בכמות הקלוריות עשוי להאיץ שחרור חלבון הנקרא 1CREB המפעיל גנים שנמצאו קשורים לאריכות חיים ולשיפור איכותם.

במהלך המחקר הורשו עכברי מעבדה לצרוך 70 אחוזים בלבד מסך הקלוריות שהם צורכים מדי יום. נמצא, כי תוחלת החיים של עכברים אלה הייתה גבוהה בשליש מזו של עכברים שצרכו כמות אנרגיה רגילה. עוד נמצא כי הזיכרון שלהם היה טוב ותפקודים מנטאליים בריאים יותר. החוקרים מציעים חדשות טובות למי שסולד מדיאטות - לטענתם, ממצאי המחקר עשויים להוביל לפיתוח תרופות שיסייעו לשמור על המוח במצב בריא וצעיר מבלי להזדקק באמת לדיאטה קפדנית.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully