וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה המזכיר הצבאי החדש של שר הביטחון ברק?

19.12.2011 / 1:51

אחד המועמדים הבולטים להחליף בתפקיד את תא"ל מישל בן ברוך, הוא תא"ל איציק תורג'מן, קצין מוערך - שרק החל לפני ארבעה חודשים למלא תפקיד אחר. "למנותו לתפקיד - מנוגד להיגיון"

שר הביטחון, אהוד ברק, החל לבחון לאחרונה מועמדים לתפקיד המזכיר הצבאי במקומו של תא"ל מישל בן ברוך. בין המועמדים הועלה גם שמו של ראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה, תא"ל איציק תורג'מן, שנכנס לתפקידו הנוכחי באופן רשמי לפני כארבעה חודשים – ומועמדותו גוררת אחריה ביקורת רבה מצד קצינים בכירים.

תא"ל תורג'מן נחשב לקצין מוערך מאוד והוא מילא בעבר תפקידים יוקרתיים רבים, לרבות מפקד חטיבת 401 וראש מחלקת מבצעים. לאחר שבניגוד לציפיותיהם של רבים בזרוע היבשה, לא מונה תורג'מן לתפקיד מפקד אוגדה, הוחלט למנותו לתפקיד ראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה (רחכ"א יבשה).

גורמים בכירים בזרוע היבשה טענו כי ההחלטה על מינויו לתפקיד מזכירו הצבאי של ברק כבר התקבלה, ומתחו על כך ביקורת רבה, בטענה שמינויו אינו מקצועי. "זה ששר הביטחון רוצה קצין מצטיין לתפקיד מזכיר צבאי זה בסדר גמור - אבל זה בניגוד גמור להיגיון", נאמר. "תא"ל תורג'מן לא רק שלא נבחר לתפקיד מפקד אוגדה, קידום שהוא חיכה לו בכיליון עיניים, הוא מונה לתפקידו הנוכחי רק לפני מספר חודשים, והחלטה להעביר אותו מתפקידו תוך זמן קצר תהיה פגיעה בזרוע". יצוין שקצינים בכירים בזרוע היבשה מעריכים כי אם אכן יוחלט באופן סופי למנות את תא"ל תורג'מן לתפקיד המזכיר הצבאי, קצינה בכירה באכ"א תתמודד על התפקיד שהתפנה. מדובר צה"ל וגם מלשכת שר הביטחון אהוד ברק נמסר כי "אין בכוונתנו להתייחס למינויים על גבי התקשורת".

מינויים נוספים במערכת הביטחון - כותרות אחרונות
הרמטכ"ל יכריע: אשל או לוקר למפקד חיל האוויר?
תת אלוף ניצן אלון ימונה לאלוף פיקוד המרכז

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully