וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: לנדאו התקפל, וגנז את חוק "חשמל כשר"

בעקבות לחץ ציבורי, החליט שר האנרגיה והמים למשוך את ההצעה שהמליצה "להכשיר" את תחנות הכוח, לשלוח אליהן משגיחי כשרות ולאפשר לסגור תחנות כוח שאינן "כשרות". לנדאו: "נבדוק ונתקן"

המחאה הצליחה: שר האנרגיה והמים (לשעבר המשרד לתשתיות לאומיות), עוזי לנדאו, הנחה את מנכ"ל משרדו למשוך את הצעת החוק המכונה "חשמל כשר", לפיה יוצבו משגיחי כשרות בכל תחנות הכוח בישראל, ויהיה בסמכותם להביא לסגירתן אם לא יעמדו בכללים שתקבע הרבנות הראשית.

בהודעה שנמסרה ממשרד האנרגיה והמים, נאמר כי על אף שלא זו הייתה המטרה המקורית של החוק, השר "אינו מוציא מכלל אפשרות שייתכן וניתנה בנוסח החוק פרשנות מפליגה מדי, שעלולה לפגוע בסטטוס-קוו. את זאת, בכוונתנו לבדוק ולתקן". עוד נמסר בשם לנדאו: "בכוונתי להמשיך ולעמוד על כך שחשמל בטוח יסופק לכל תושבי ישראל בלי הבדל דת, גזע ומין, ומבלי לפגוע בסטטוס קוו".

חברת חשמל. David Silverman, GettyImages
עדיין לא תלויה ברבנות. רשת החשמל/GettyImages, David Silverman

מאז הפרסומים בכלי התקשורת על הצעת החוק המתוכננת, שמלבד הכוח שתעניק לרבנות הראשית סמכות מעל משק החשמל הישראלי, צפויה גם להביא לגיוסם של מאות עובדי מיעוטים במטרה "להכשיר את התחנות" – ולעלות למדינה מאות מיליוני שקלים, התעצמה המחאה ציבורית נגד החוק. המחאה כללה בנוסף התארגנות לקראת הפגנת בסוף החודש ועצומה באינטרנט, עליה חתמו תוך ימים ספורים כ-22 אלף איש. כעת נראה שהלחץ עשה את שלו, ולנדאו נכנע.

"לא נשתוק מול הצונאמי החומייניסטי"

עם זאת, ביקש השר להבהיר כי מטרת החוק הייתה בסופו של דבר להביא לחיסול תופעת החשמל הפיראטי בשכונות חרדיות ברחבי הארץ. אלה נוהגות להתנתק בחגים ובסופי שבוע מרשת החשמל הארצית, וצורכת אותו מגנרטורים – שימוש אותו רואים במשרד התשתיות כמסוכן. "מעל לכל, יש לזכור כי מטרת הצעת החוק היא מניעת סיכון חיי אדם, סיכון הנובע משימוש בחשמל פיראטי", אמר לנדאו. "כמי שאחראי לאספקת חשמל אמין זמין ובטוח לתושבי ישראל, שמירה על חיי אדם הינה, בעיניי, נושא ראשון במעלה וערך רב חשיבות".

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" שפעלה נגד החוק, אמר בתגובה להחלטת השר כי "לנדאו יורד מהרעיון ההזוי של חשמל כשר על חשבון הציבור, רק לאחר שהממשלה הבינה שהציבור לא מתכוון לשתוק יותר מול הצונאמי החומייניסטי של הכפייה הדתית, שמאיים להטביע את ישראל. הציבור הדומם חייב להתעורר ולהראות לממשלה כי לא יוותר על זכותו לחופש מכפייה דתית."

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully